Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Söker barn/bebis-fotograf söder om GBG

Produkter
(logga in för att koppla)

Andyreas

Aktiv medlem
Hej på er.

Jag är på jakt efter en kunnig och bra fotograf. Det gäller min systerdotter, 1,5 år gammal. Min syster är på mig om att söka upp en erfaren och kunnig fotograf nånstans i södra sverige, inte längre norr än GBG iaf. Jag undrar helt enkelt om någon kan tipsa om en bra sådan, alt rent av själv känner sig manad. Vore väldigt tacksam för lite tips! Ha de så gott!

Prova själv, eos350 håller för ca 100000 exponeringar så du har möjlighet att utvecklas själv :) Jag lärde mig massor genom att fota mina barn i tid och otid.

Hej tack för svaren! Förra gången, alltså för 1 år sedan då maja var ½år tog jag foto själv. Det blev helt ok, jag blev riktigt nöjd faktiskt, MEN...de höll inte proffsklass och det är där det faller. Jag har dock en fråga till dig mikael, har du lust att lite löst delge några tankar kring vad du lärde dig. Kanske sätter igång någon egen tanke här hos en själv.

Andreas, jag bor i NV-skåne och ställer gärna upp med lite hjälp. Du kan kontakta mig om det är intressant. Behöver bygga upp min portfölj lite :)

Om du var nöjd och de inte höll proffsklass så kanske det är bildbehandling som är det sista krönet? Sedan tar det tusentals bilder innan man börjar greppa, inte bara barnfoto utan allmänt. Jag är ingen expert men har tagit massor med barnbilder i alla fall :) Mina egna naturligtvis (har fyra). Som jag uppfattar det, grejen är att ha koll på inställningarna och sedan försöka se eller hinna fånga tillfället och sätta skärpan. Öva tills det sitter. Sedan går det naturligtvis att kalla in fotografer, man kan jämföra sina resultat och en dag, ya, är du barnfotograf!

Vill än en gång tacka för svaren. Syrran som har slutliga ordet i leken men jag ska helt klart rekommendera dig jesper för henne. Tack igen,

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar