Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sökare voigtländer?

Produkter
(logga in för att koppla)

Dicjoh83

Ny medlem
Hittade en voigtländer vito cd som verkar funka riktigt bra, enda är sökaren som är ohyggligt grummlig, en av glasblocken i sökarna har lossnat och jag får ingen ordning på den. Kamrorna kostar inte så farligt så man kan ju köpa en annan och byta sökare, men är det någon som vet vilka som av "syskon kamrorna" som man kan byta mot.
Tänkte även köpa mig en extern sökare att sätta i blixtskon men hittar bara typ leica sökare som kostar flera tusen vilket inte är värt på en 75kr kamera. Finns det inga billigare alternativ? Någon som har något förslag, tycker mycket om kameran men måste ju kunna se genom sökaren.

Tacksam för hjälp.
Mvh Dick J

Sökare i VITO

Hejsan
Hoppas du fick ordning på din Voigtländer!
Annars kan då försöka skruva bort plåthöljet som täckar glasbiten. Små skruv är det!
Gnska ofta har den tejp som hällglasbiten passerat bäst före datummen och har förlorat kontakten.
Dubbelhäftande matt tejp kan lösa det problemet.
I övrigt kan glasbiten vara dammig - då är problemet lätt att lösa. Är det repigt finns det bara en lösning att hitta en annan kamera i familien "VITO" och nalla den. Dom är ganska lika.
Jag har provat.
Har du lust att maila över bilder som kan ge en fingervisning hur det ser ut så: [email protected]
Mvh
Henrik

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar