Annons

Söka sig själv.

Produkter
(logga in för att koppla)

Jennie E

Guest
Söka sig själv?

Jag har sett att en del medlemmar länkar till mig (tack, tack det är jättekul) när jag av händelse besökt deras presentationssidor.

Jag undrar om man kan söka på detta så att man kan se vilka som länkar till en?

När det gäller att länka till specifika bilder går inte era tankar ihop:
å ena sidan finns det förvald rubrik för "mina favoritbilder" i bokmärksmenyn, å andra sidan säger ni att ni gärna ser att man tar bort bilderna när de "fyllt sin funktion" för fotografen (jag tänker på dialogen Christian Wettergren och Ulf Fågelhammar haft/har).

(Trots att en bild kanske fyllt sin funktion för fotografen är det givande för andra att ta del av andras kommentarer på andra bilder, även om de inte är pinfärska)

Jag bokstavligen snubblade över en mans presentationssida som länkade till en av mina bilder. En bild som jag funderat på att ta bort, jag hade ingen aning om att han länkade till min bild för han hade inte berättat det.

Det blir alltså lite skevt i systemet när man kan länka till favoritbilder och bilderna tas bort. Jag tror inte att medlemmar kommer att sitta och manuellt gå igenom sina länkar så ofta för att se om bilder är borttagna eller inte.

Ytterligare ett förslag är ett sorts arkiv för bilder som känns som "klassiker" (jag har själv några jag upplever som klassiker som jag aldrig vill radera).

Det blev mer än jag tänkt skriva, men väl tankar att överväga tycker jag.

Frågan jag vill ha svar på är alltså om man kan få reda på vilka som länkar till mig/mina bilder.
(Jag har hittat 14 länkar till mig eller mina bilder, varav jag visste om hälften)

Tack för gästboken och de andra nya funktionerna! :) :)

Vänligen
Jennie
 
Det finns idag inget enkel teknisk lösning som gör sökningen möjlig; det är våra Bokmärken som används för att länka till andra sidor och innehåller därför hela webbadresser (URL:ar).
Och precis som med länkar till sidor på andra sajter kan de sluta funka om sidan försvinner.

En utveckling av dem skulle vara att bokmärken kunde peka på individuella "objekt" (bilder, album, medlemmar) istället för sidan där de kan ses. Noterar det.

Och med lite grafik på det där så kunde man visualisera kontaktnätet, som GoogleBrowser...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.