Annons

Sätta ihop ett studio-paket av hotshoe/speedlights?

Produkter
(logga in för att koppla)

ThePenguin

Aktiv medlem
Har haft en idé om att sätta ihop ett studiopaket av hotshoe/speedlights blixtar, har kikat en del på Yongnuos modeller, men det finns kanske andra man kan välja, jag bryr mig inte om TTL-mätning och annat, men har sett på gamla Metz stavblixtar kan ju också fungera.

Jag behöver ngt som också är ganska kraftfulla, jag är ute efter att ha en portabel lösning när det behövs och har precis gjort mig av med mitt Visico studioset.

Blixtarna får inte kosta jättemkt för tillbehören blir ju ganska dyra sen, jag handlar mkt från ebay så det är inget problem.

Ni får hemsk gärna föreslå kraftfulla hotshoe/speedlights/stavblixtar.
 
Hammarblixt Braun 380 BVC?

Jag har en gammal hammarblixt Braun 380 BVC med en Braun Vario Control 2000 som ligger och samlar damm.
Ledtal 38.
Inbyggd slav.
11,8 volt i synkkabeln enligt någon internetsajt.
Sparsamt använd och i fint skick. Komplett med kameraskena och kablar. Garantikort och kvitto finns, men hittar just nu inte manualen.
Maila mig om du är intresserad.
 
Jag har funderat på att köpa 2 eller 3 Metz 45:eek:r och sedan 2 eller 3 Yongnuo 460 för att kompletera, men har svårt att bestämma mig om jag istället skulle skaffa ett vanligt studioblixt-paket med tex 3x300ws och komplettera det med några yongnuo, vad tror ni?

Det blir ju betydligt billigare att köpa ett färdigt paket.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.