ANNONS
Annons

Sänkta priser på 10D?

Produkter
(logga in för att koppla)

Bentley

Medlem
Kommer priserna på 10D att sjunka mycket inom en snar framtid, nu när 20D kommer? Kommer att köpa en 300D eller en 10D inom kort, och om 10D sjunker i pris blir den ju intressantare.

10D kostar under 13 000 hos en del handlare. Men det lär inte vara så länge. Canon tillverkar inte kameran längre utan säljer bara ut lagret.

Att köpa en ny 10D är i mina ögon tokigt. Prisskillnaden till den överlägset bättre 20D är så litet. Är 20D för dyr är det 300D eller begagnade 10D som gäller.

Jag köpte en NY 10D för 9500 från Tyskland. Fick hem den idag. Riktigt nöjd över mitt köp faktiskt! Är förvånad över den höga kvaliteten på huset!

Det var antingen en 10D eller D70. D70:n var dyrare... vilket tror ni man väljer.

EDIT: Just nu finns det många som vill sälja sina hus till ordentliga överpriser. Såg tex en person som försökte kränga en 10D+128 MB CF-kort för 18 000.

Jag tror att när de börjat fatta att det inte går att sälja för så mycket går de ner i pris.

Tipset till de som letar begagnat är att titta på lite äldre annonser. De som inte fått sitt sålt är ofta lite mer prutvänliga än andra.

Senast ändrad:
ThomasT skrev:

EDIT: Just nu finns det många som vill sälja sina hus till ordentliga överpriser. Såg tex en person som försökte kränga en 10D+128 MB CF-kort för 18 000.

Jag tror att när de börjat fatta att det inte går att sälja för så mycket går de ner i pris.

Tipset till de som letar begagnat är att titta på lite äldre annonser. De som inte fått sitt sålt är ofta lite mer prutvänliga än andra.

Min teori är att en hel del av de som försöker sälja till "överpris" kommer avstå att sälja och sitta kvar med sin 10D när de inser att de inte kommer att kunna byta upp sig till tex 20D med bara nån tusing emellan, önsketänkande alltså. Så att marknaden svämmar över av billiga 10D är nog inte riktigt sant. Vis av tidigare byten sitter jag nöjd kvar med min ett tag till, det kostar mer än det smakar att byta.

Ett faktum när det gäller Canon 10D är att antalet begagnade har ökat drastiskt på sistone ,bara idag finns på blocket ca 25-30 st i varierande priser.tror nog man fynda där då en del legat ute länge.
Kan få mycket amera till ett hyggligt pris .
Hittade någon för 7500 kr med garanti kvar.

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar