Annons

sämre kvalitet på bilderna efter reparation

Produkter
(logga in för att koppla)

oizzo

Medlem
Jag hade min Digital IXUS 400 inne på reparation och de bytte optikenheten på garantin. Så långt allting bra.
På semestern nu tyckte jag inte att kvaliteten på bilderna var riktigt som jag kom ihåg och mycket riktigt. När jag kommer hem och kan sätta mig i lugn och ro så tycker jag mig känna att bilderna har sämre skärpa, lite sämre kontrast och de känns plattare. Kompisens kamera som vi förut tyckte tog identiska bilder var betydligt bättre nu.

Nu till frågan.
Hur skall jag beskriva problemet för verkstaden så de tar mig på allvar och inte bara säger att den kameran tar inte bättre bilder än så. Det är enligt spec.
Jag har haft rätt mycket otur senaste året med elektronik och känner mig rätt trött på leverantörer och företag som inte tar sitt ansvar.

Visa dina "bildbevis" före och efter, respektive jämförelse med din kompis kamera, det borde väl räcka för att de ska förstå problemet.

Sen kanske de tycker att det faller inom nån slags naturlig variation o då ere ju sämre...

Det bästa vore ju om du och din kompis kan ta samma bild med exakt samma inställningar. Detta gör en jämförelse väldigt lätt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar