Annons

Säljråd?

Produkter
(logga in för att koppla)

ACHedlund

Medlem
Jag funderar på att sälja min kamera men vet inte riktigt hur jag skall prissätta, vad tror ni?

Pentax K100d super
Pentax SMC-DA 18-55/3,5-5,6 AL (Kitobjektivet)
Samsung Schneider Kreuznach D-Xenon 50-200/4-5,6
Soligor Närbildslinsset 52mm (+1/+2/+4)
Dörr Cirkulärt polarisationsfilter 52mm Digital high grade
Hoya R72 Ir filter
2gb minneskort
Laddare och 4 st batterier gp2700

Just nu 5142 exponeringar och allt är i bra skick utan repor
Kartonger och kvitton finns.

Kvitton på ca 8000:-

Vad tror ni om 4000/4500:-, är det lagom eller för mycket?

Sorry, men vad du har betalt en gång i tiden är totalt oväsentligt.

En ny K200D (modellen efter din) med samma objektiv kostar 6400 kr, filter brukar inte tillföra något större mervärde om inte kunden specifikt är intresserade. Personligen hade jag t.ex. inte varit intresserad av något av dina filter (möjligen polfiltret).

Jag tror du siktar för högt med 4000 kr, men det kan vara ett okej utgångspris. Var beredd på att gå ner 10-15%

Nej, jag är medveten om det så i ärlighetens namn vet jag inte varför jag skrev med det, men struntsamma. (inköpspriset alltså)

Räknar med ca 3500kr.

Jag var mest nyfiken för jag funderar på om jag skall byta bara kamerahuset eller byta system helt.

Är egentligen nöjd med min kamera, önskar bara det fanns ett vettigt batterigrepp så den blev lite större och passade min händer bättre och fick lite bättre batteritid. Vet bara ett som har både avtryck och batterier till k100d och det är ownuser, men jag tycker den ser hemskt klumpig ut.

Hej ! Ditt problem är att din kamera har fått en efterträdare som den även snart får en efterträdare.Skulle tippa på att du får 3.500 för allt ! MVH.

Men det är ett bra hus, fast passar det inte dina händer så är det kanske lika bra att byta ändå. 3-4 tusen skulle jag gissa att du kan få för huset.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar