Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Säljråd, Mamiya 645 105.210 F4.5

Produkter
(logga in för att koppla)

Mr.Jenkins

Medlem
Hej fotovänner!

Jag har fått chansen att köpa en Mamiya 645af, med ett bakstycke samt en 105-210 f4.5 telelins för 10.000:-. Prylarna kommer från ett dödsbo, som involverade en fotobutik.

Jag är inte riktigt säker på om det är en AFD, eller AF II osv av varianterna som finns, om någon känner till ett enkelt sätt att kolla det så hojta gärna till.

Det jag egentligen undar över, är vad jag kan sälja gluggen för, då den är för stor samt att jag hellre köper till ett par fasta objektiv. Sen om priset är ok med, vilket jag tycker det verkar vara om man kollar runt vad prylarna gått för tidigare. Nämnas ska att prylarna är helt oanvända och kommer i kartong.

Frågan är då vad jag ska sälja linsen för?

Släng ut den för tio papp känns som en rimlig summa. Du skrev att du ville ha fast optik, du kanske kan byta till dig det.

Ps. Du måste bara skaffa dig mamiyas 80/1.9 det är en riktigt underbar glugg.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto