Annons

Säljråd 60d + 17-55

Produkter
(logga in för att koppla)

David2799

Aktiv medlem
Har tänkt mig att försöka sälja kameran med tillhörande objektiv men är tveksam om rätt pris. Objekten i fråga är:

Canon 60D, köpt på mellandagsrean 2010. Kvitto och kartong saknas, shuttercount 16.000 inga fel vad jag vet.

EF-S 17-55/f2.8 köpt begagnad för två år sedan, gav 5.400. Kvitto och kartong och original motljusskydd finns.

Vad är ett rimligt pris som bör resultera i en snabb och smärtfri försäljning? La upp grejerna för 6.500 på blocket, men skule gärna vilja ha lite råd vad som kan vara lagom.
 
Ok, tack. Kanske finns hopp om att få ut 6.500 då. Tänkte köpa en 6D. Gillar förresten 17-55, synd att den inte funkar på FF.
 
Jag vet inte hur mycket FF L optik du har men har du inte mycket bör du ha helt öppet sinne och kolla Nikon D600/610 också. Jag bytte från Nikon till Canon 2008 då jag hade en hel del av optiken i DX format så det blev ändå att byta en stor del av objektiven och då var Canon mycket billigare på beg FF(FX) optik i L klassen varför valet var naturligt. Nu har det gått några år sp att Nikons guldringsobjektiv finns även de på begmarknaden. Canon kanske är bästa valet för dig men håll ögonen öppna.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.