Annons

Säljer: Tears of nature

Produkter
(logga in för att koppla)
Fin bild.

Jag har en trådlös router till salu.

Eller F-Ella, varför kan vi inte använda oss av annonssidan istället.
Fs skulle bli fullständigt överöst med annonser i forumen om alla skulle annonsera här.

Du har rätt.

Jag kollade i annonssidan men visste inte riktigt om man kunde sälja bilder där.

Men då flyttar jag den dit istället då =)

Under vilka premisser du säljer din bild? Alla rättigheter? Som ett konstverk? Flera kopior? Etc. etc.

Jag förstår inte.

Jag säljer helt enkelt bilden till alla som vill ha den. Jag har fått förfrågningar förr om att sälja mina bilder såhär via internet, dock till mycket längre priser. Så nu tänkte jag testa om det faktiskt går att sälja såhär =)

EDIT: Vissa bilder ska jag dock sälja så man köper den med alla rättigheter.

EDIT: Och om det är så att någon vill köpa denna bild med alla rättigheter får dom göra det, fast till ett högre pris. Skulle ha varit mer tydlig i min annons. =/

foto-ella skrev:
Jag säljer helt enkelt bilden till alla som vill ha den. Jag har fått förfrågningar förr om att sälja mina bilder såhär via internet, dock till mycket längre priser. Så nu tänkte jag testa om det faktiskt går att sälja såhär =)

Ja. Jo det förstår jag. Men jag förstår inte varför man vill köpa en elektronisk bild. Jag kan förstå att man vill köpa en bild inramad och hänga på väggen. Eller är det mer för att få använda i vilket syfte man vill eller hur är det tänkt? Har aldrig köpt en bild, så jag vet inte alls vad det är för idéer. En tavla eller två har jag köpt och spikat upp på väggen dock.

Det finns nog en hel del som vill köpa en elektronisk bild, även fast majoriteten säkert vill köpa en tavla av en bild.

Som sagt, jag testar för att se om det funkar eller inte. Om det inte funkar, ja, då kommer jag sälja mina bilder i A4 storlek med ram och skicka via vanlig post =)

Det är alltså en bild för personligt bruk vi pratar om. Inte en för att använda till websider, reklam eller vad man nu vill?

Då hänger jag med och tackar för förklaringen.

Just precis. ^^,

Men som sagt. Är det någon som vill köpa rättigheterna för att använda den till t.ex reklam och liknande så går det utmärkt.

Tyvärr, Foto-Ella, vad jag förstår behöver ingen betala för din bild -- om man bara vill ha en kopia för privat bruk. Bilden är ju offentliggjord och då är det fritt fram för oss alla att göra kopior att t ex hänga på väggen.

Visst, det är fritt fram för vem som helst att kopiera min bild. Men hur blir kvaliten om man ska skriva ut den? För bilden är ju faktiskt LITEN när jag lägger upp den på internet, inte originalstorlek.

foto-ella skrev:
Visst, det är fritt fram för vem som helst att kopiera min bild. Men hur blir kvaliten om man ska skriva ut den? För bilden är ju faktiskt LITEN när jag lägger upp den på internet, inte originalstorlek.

Erland skulle nog ha tavlan i sitt dockskåp/hus. ;-)

"Var det så här det skulle sluta, var det så här det skulle gå?"

Kul sätt att sälja och bilden var fin.

Nu ska jag lägga 600kr på ett cykelnav men är det nån som vill köpa alla mina bilder för 100kr st så kanske...

ANNONS