Jocce
Aktiv medlem
Har vid 2 eller 3 tillfällen lyckats sälja "nyhetsbilder" (till t.ex. DN och Aftonbladet), inga speciella bilder mest "turen" att lyckas vara på plats vid rätt tillfälle. (trafikolycka, brand m.m.)
Såg igår en trafikolycka (eller räddningsarbetet ifrån den). Tog mig till en stratigiskt bra (och självklart säker plats så jag inte var i vägen) och tog ett par bilder.
Mailade dessa till "alla" tidningar (Aftonbladet, Expressen, DN, Metro, SVD, Nacka Värmdöposten (det var på Värmdö)).
Den enda som gav svar var Expressen, och just Expressen hamnade i ett eget mail. (Dock blev det ingen publicering, men de svarade iallafall!) Kan det vara så att när de ser att jag skickat det till fler mottagare struntar de i det?
Bättre att lägga alla i ett eget mail (eller köra BCC) till varje mottagare?
Ena gången jag lyckades sälja bilder så MMS:ade jag en bild. (Blev dock en av de "riktiga" bilderna som blev publicerad då som jag mailade senare). Bättre att alltid dra iväg ett MMS? Ger juh en mer "direkt" approach?
Tankar, idéer, tips etc?
/Jocce
Såg igår en trafikolycka (eller räddningsarbetet ifrån den). Tog mig till en stratigiskt bra (och självklart säker plats så jag inte var i vägen) och tog ett par bilder.
Mailade dessa till "alla" tidningar (Aftonbladet, Expressen, DN, Metro, SVD, Nacka Värmdöposten (det var på Värmdö)).
Den enda som gav svar var Expressen, och just Expressen hamnade i ett eget mail. (Dock blev det ingen publicering, men de svarade iallafall!) Kan det vara så att när de ser att jag skickat det till fler mottagare struntar de i det?
Bättre att lägga alla i ett eget mail (eller köra BCC) till varje mottagare?
Ena gången jag lyckades sälja bilder så MMS:ade jag en bild. (Blev dock en av de "riktiga" bilderna som blev publicerad då som jag mailade senare). Bättre att alltid dra iväg ett MMS? Ger juh en mer "direkt" approach?
Tankar, idéer, tips etc?
/Jocce