Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sälja ett D70 hus

Produkter
(logga in för att koppla)
Instämmer, eller kanske lite mer? Ett nytt D70s-hus kostar ju drygt 8000 kronor så en bit under 6000 borde väl ett D70-hus som gått så lite vara värt?

D50-huset kostar ju drygt 6000 kronor nytt.

Men synd att sälja en så bra kamera.

Ett nytt D70s-hus får man för 7890 kr på t.ex. Fotokungen. Så om man jämför att köpa ett begagnat hus för 6000 kr eller att lägga 1890 kr till för ett helt nytt hus med garanti ett år så hade jag inte tvekat på att köpa nytt. Men det är ju bara vad jag tycker och tror. Men jag skulle inte betala 6000 för ett begagnat hus i dagens läge i alla fall.

Nej det är väl kanske det som är problemet...
De är ju hyfsat billiga idag...

Ja det är en bra kamera men jag använder ju nästan bara min D1:a så det känns mera som om den ligger och dammar igen...

Ja, nånstans runt 5500 - 6000 hade jag tänkt mig.

Jaja, jag får ta och fundera igenom det.
Men tack för svaren.

Hälsningar, Peter

Vad tror ni att man kan få för ett D70...

...hus som är 10 månader och 7000 bilder gammalt under förutsättning att det är i mycket bra skick ? 5000 ?

Håller nog med Robert! Runt 5 får du nog räkna med. Det är tyvärr inte säljaren marknad känns det som. Det finns ju många D70 till salu. Kolla prisläget både här och på blocket tex.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto