Annons

Sälja en digital bild till ett större företag?

Produkter
(logga in för att koppla)

Flaggskepp

Aktiv medlem
Hej!

Fotar på hobbynivå (inget företag) och fotograferade i somras inne i en djurpark. Denna djurpark kontaktade mig efter att ha sett bilden och marknadsavdelningen visade intresse av rättigheterna till den bilden, trevligt! Men det gav mig huvudbry..

Jag har skickat en fråga i vilket syfte bilden isåfall skulle användas men inte fått något svar ännu.

Vi ponerar att de endast vill använda bilden på webben. Hur skulle en skälig prisnivå för en 16Mp upplöst bild se ut och bör användningen isåfall tidsbegränsas som det står i prisguider och annat eller kan man ta en skälig summa för fri användning på obegränsad tid?

BLF och SFF prisguider är i alla fall för mig helt förvirrande och svårtydda för mig..
Help! :)
 
Säger du större företag så kan det väl bara vara frågan om Kålmården eller Skansen och vill de ha din bild
så är det väl bara att fråga vad de betalar för att få 100% rätt till bilden. Förutsätt att du vill sälja den förstås;)

Jag skulle personligen inte bry mig om några prislistor utan sätta en summa som inte är förhandlingsbar.
Inga konstiga upplägg beträffande användning av bilden etc. Cash on delivery, that's it!

/Stephan
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.