Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sälja Dimage 7i och köpa D70

Produkter
(logga in för att koppla)

popboydeluxe

Aktiv medlem
Hej! Jag tänkte fråga Er om hur mycket ni tror att jag kan få för min 1 år gamla Dimage 7i.

Den är i bra skick förutom ett litet "skrapsår"

Tänkte sälja den med 2 set med batterier, laddaren som följde med, UV-filter och ett 128 Mb minneskort. Vad tror ni jag kan få för den?

Tänkte sälja den och satsa
på ett litet budgetpaket
Nikon D70 huset
Sigma 18-50/3,5-5,6 DC
Metz 44 AF-4N, till Nikon AF med stöd för D-TTL

vad tycker ni?

4500:- borde du kanske få för den.

Jag sålde min i november för 5000:- med 3 uppsättningar batterier, väska, 2 minneskort etc.

Köp till en 50/1.8 för en dryg tusing. Ett väldigt skarpt och användbart objektiv. Den kan du använda när det är halvmörkt eller när du vill ha kort skärpedjup.

4500 tycker jag låter mycket för dimage 7i, men jag vet inte. Det känns som vanligt som om priserna är på väg neråt. Jag kan bara säga att jag upplevde ett enormt lyft från att använda dimage 7 till att börja köra med D100an.

Jag beställde D70 med Nikkor 18-70 igår, tror det är värt att vänta. Men det är klart, du kan ju alltid komplettera med objektiv senare om du inte blir nöjd med objektivet i "budget"-paketet.

popboydeluxe skrev:
Metz 44 AF-4N, till Nikon AF med stöd för D-TTL
D70 har inte D-TTL-mätning, du får samma funktion med den blixten som med en gammal manuell blixt. Du måste ha I-TTL för att få TTL-mätning.

Re: Re: Sälja Dimage 7i och köpa D70

jimh skrev:
D70 har inte D-TTL-mätning, du får samma funktion med den blixten som med en gammal manuell blixt. Du måste ha I-TTL för att få TTL-mätning.

Okej. Har du något förslag på en sådan blixt?

Jag har läst här på fotosidan att den inte fungerar med SB-80DX. Och hört från annat håll att den inte fungerar med Sigma 500 DG. Det tolkar jag som att den inte har stöd för annat än I-TTL.

Jag tror också att det enbart är SB-800 som gäller om du vill ha en blixt idag. SB-600 om du kan vänta ett tag. Piratblixtar om du kan vänta ännu längre. Du skulle ha beställt grisen i säcken ;-)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar