Annons

Sälja Canon 40d +objektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)

freddifriend

Aktiv medlem
Hej.
(Jag skriver inte här för att använda tråden som en annons utan jag vill ha hjälp med prissättning!).

Jag postar kanskei fel forumsdel men det kändes mest rätt att posta här så flytta gärna tråden ifall den passar bättre någon annanstans.

Jag tänkte sälja min kamera och objektiv samt tillbehör. Har inte fotat så mycket sista året och är inte så jätte insatt så har lite svårt att prissätta det hela. Hade tänkt sälja allt i ett "Paket" så jag blir av med allt på samma gång.

Säljer följande:
Canon 40d
Canon efs 60mm macro 2.8
Canon 50mm 1.8
Sigma 10-20 Vidvinkel 1.8
Sigma 17-70 2.8 - 4
Sigma 100-300 4

Blixt:
Speedlite 430ex.


Sen en massa tillbehör, 4 minnes kort, 3 batterier till kameran, 2 omgångar batterier till blixten, väska osv.

Har kvitto på allt.
Priserna på blocket varierar en hel del och hittar ingen annons med liknande innehåll, därför ber jag om hjälp med prissättning.

Med vänlig hälsning Fredrik Rollén
 
Svårt att sälja dessa grejor som paket och få vettigt betalt. Helt enkelt osannolikt att det finns någon som söker just denna uppsättning kamera + objektiv allt-i-ett. Svårt att sälja 50/1,8 och 60/2,8 tillsammans i mina ögon, man behöver sällan båda i kameraväskan. 40D+17-70 är ett bra nybörjarkit.
Du kan ju söka efter annonser på grejerna här på Fs och se hur mycket andra begär, jag kan ge några gissningar på vad jag hade begärt: Men kolla själv.
40D = 2000kr (svårsåld separat kanske?)
17-70 = 2000 kr (ny bättre modell har kommit)
50mm = 650 kr (många till salu året runt...)
60 macro = 2200 kr (emellanåt trögsåld, brorsan hade svårt - men just nu är det inte så många ute ser jag)
10-20 = 2400 kr
- Jag hade lagt ut alla i en och samma annons, men med separata priser (förutom 40D och 17-70 som du nog inte ska dela på, 3700 kr för båda?). Du kan ju föreslå ett paketpris på allt om du vill, och/eller be folk kontakta dig för andra kombinationer.
- Telezoomen är för dyr för ett nybörjarkit. Lägg ut en separat annons här på Fs. 5500-6500 kr låter rimligt om det är sjysst och AF inte krånglar. (länge sen jag sålde mitt, har inte koll på pris längre) Ett kanonobjektiv om det är OK, men har lite dåligt rykte för AF-krångel (mitt var så, svårt att justera AF på dessa tydligen). Jag hade försökt sälja en sån pjäs öga mot öga så köparen kan testa och det blir en bra affär.
 
Svårt att sälja dessa grejor som paket och få vettigt betalt. Helt enkelt osannolikt att det finns någon som söker just denna uppsättning kamera + objektiv allt-i-ett. Svårt att sälja 50/1,8 och 60/2,8 tillsammans i mina ögon, man behöver sällan båda i kameraväskan. 40D+17-70 är ett bra nybörjarkit.
Du kan ju söka efter annonser på grejerna här på Fs och se hur mycket andra begär, jag kan ge några gissningar på vad jag hade begärt: Men kolla själv.
40D = 2000kr (svårsåld separat kanske?)
17-70 = 2000 kr (ny bättre modell har kommit)
50mm = 650 kr (många till salu året runt...)
60 macro = 2200 kr (emellanåt trögsåld, brorsan hade svårt - men just nu är det inte så många ute ser jag)
10-20 = 2400 kr
- Jag hade lagt ut alla i en och samma annons, men med separata priser (förutom 40D och 17-70 som du nog inte ska dela på, 3700 kr för båda?). Du kan ju föreslå ett paketpris på allt om du vill, och/eller be folk kontakta dig för andra kombinationer.
- Telezoomen är för dyr för ett nybörjarkit. Lägg ut en separat annons här på Fs. 5500-6500 kr låter rimligt om det är sjysst och AF inte krånglar. (länge sen jag sålde mitt, har inte koll på pris längre) Ett kanonobjektiv om det är OK, men har lite dåligt rykte för AF-krångel (mitt var så, svårt att justera AF på dessa tydligen). Jag hade försökt sälja en sån pjäs öga mot öga så köparen kan testa och det blir en bra affär.



Tack så mycket för svaren!
Det blir en del att fundera på. Tack så mycket!
Med vänlig hälsning Fredrik Rollén
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.