Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

SÖKES: Tips om svenska fågelböcker/guider

Produkter
(logga in för att koppla)

cashburton

Ny medlem
Hej alla snälla fotografer därute...jag hoppas följande fråga har hamnat på rätt ställe...har inte kunnat hitta samma ämne någon annanstans.

Jag är amerikanare some skådar och fotograferar fåglar ofta här i USA. Jag är dock sugen på att lära mig lite om Nordens fåglar och ville därför be att få lite rekommendationer om bra fågelidentifieringsböcker för Skandinavien eller också Sverige.

Var god och ange titel, författare samt publiceringsdatum. Skulle helst uppskatta länk till Bokus eller liknande sajt.

Tack tack!

/shawn

Fågelguiden

Fågelguiden av Mullarney, Svensson, Zetterström är Europas ledande och bästa fågelbok. Ett äldre alternativ är Fåglar i Europa av Lars Jonsson. Finns inga andra heltäckande fågelböcker över Sveriges fåglar än dessa två.
www.naturbokhandeln.com

Jag är amatör inom ornitologi. Intresset har startat pga min hemsida/forum.
Den bok jag brukar ha med mig är Nya Svenska Fågelboken. Prisma förlag. ISBN 91-518-4174-6

//Martin

http://www.kikarforum.se

Fåglar i Europa blev jag rekomenderad av en vän som är ornitolog. Den funkar kalas för en annan som inte är särskilt intresserad annars.

Bokus

Mvh
Maverick

ANNONS