Annons

SÅGA av Hama-pappersbakgrund?

Produkter
(logga in för att koppla)

hailstorm

Aktiv medlem
Vad tror ni? Jag behöver en pappersbakgrund och har börjar kolla lite på HAMA... men dom är ju 3meter breda och mitt bakgrundsställ tar bara 2meter (byggd av pvc rör http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=43236 ).

Så med en fintandad såg kanske man kan kapa pappret? Tror ni det?

Isåfall är väl vit bakgrund det bästa då jag kan få den att bli vit-grå-svart? eller är grå bäst?

OBS: VET någon vad innerdiametern på bakgrunden är så skulle jag bli jätteglad... tänkte på om jag får plats på mitt rör...

Det brukar gå hur bra som helst att såga av rullar med bakgrundspapper. Med reservation dock för att hamapapperet är lite tunnare än det märke jag brukar använda.

Innerdiametern på hamarullarna vet jag däremot inget om.

Ljusgrått är inte så dumt om man bara ska ha papper i en färg. Det går att ta upp den till vitt med kraftigt fondljus och ta ner den till mörkgrått eller svart med stort avstånd mellan motiv och fond samt kort avstånd mellan ljus och motiv.

Innerdiametern är ca:52 mm

Jag vill rekommendera en grå bakgrund, betydligt bättre att variera ljusheten med.
Med ljus på blir den "ljus", utan kan den bli riktigt mörk.

hasse lundberg skrev:
Innerdiametern är ca:52 mm

Jag vill rekommendera en grå bakgrund, betydligt bättre att variera ljusheten med.
Med ljus på blir den "ljus", utan kan den bli riktigt mörk.

Tack Hasse och Göran.
52mm räcker mer än väl för mitt pvc-rör som är 32mm. Det får bli en grå bakgrund då till att börja med. TACK så jättemycket.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar