Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Rykte; Panasonic GX1
- Trådstartare Calle S
- Start datum
Knight Palm
Aktiv medlem
Panasonic DMC-GX1
X är till synes numera den populäraste bokstaven för en kameramodell, som t.ex. Hasselblad nyligen, nu också Panasonic.
Från de första inofficiella bilderna ser det ut att vara ett nära släktskap med gamla GF1, alt. inspirerad av/konkurrent till Olympus E-P3 med ett utbytbart handgrepp och fast skärm. Kanske t.o.m. samma 12.3 Megapixels sensor med lika snabb AF som i E-P3?.
Visserligen en enda inmatningsratt, men med stora distinkta knappar väl åtskiljda, samt med en i övrigt solid metallfinish, gör kameran tillsammans med de dedicerade MFT-objektiven till ett kompakt kit, kanske även lämpat för vinterbruk med vantarna på. Bra i så fall att även skippa den batterislukande elektroniska sökaren, eftersom batterikapaciteten dessutom sjunker vid kyla.
Hur innanmätet presterar återstår dock att se.
X är till synes numera den populäraste bokstaven för en kameramodell, som t.ex. Hasselblad nyligen, nu också Panasonic.
Från de första inofficiella bilderna ser det ut att vara ett nära släktskap med gamla GF1, alt. inspirerad av/konkurrent till Olympus E-P3 med ett utbytbart handgrepp och fast skärm. Kanske t.o.m. samma 12.3 Megapixels sensor med lika snabb AF som i E-P3?.
Visserligen en enda inmatningsratt, men med stora distinkta knappar väl åtskiljda, samt med en i övrigt solid metallfinish, gör kameran tillsammans med de dedicerade MFT-objektiven till ett kompakt kit, kanske även lämpat för vinterbruk med vantarna på. Bra i så fall att även skippa den batterislukande elektroniska sökaren, eftersom batterikapaciteten dessutom sjunker vid kyla.
Hur innanmätet presterar återstår dock att se.
Ja, den verkar vara snäppet mindre än GF1 (vilket jag tycker är helt onödigt) men inte lika liten som GF3. Ingen vinklingsbar skärm. Bra, för det behöver jag inte
Det ryktas om en ny sökare med högre upplösning än nuvarande, vilket är efterlängtat.
Det jag främst är ute efter är bättre iso-prestanda och en bättre sökare. Om GX1 uppfyller det och inte kostar skjortan uppdaterar jag från min GF1.
Det ryktas om en ny sökare med högre upplösning än nuvarande, vilket är efterlängtat.
Det jag främst är ute efter är bättre iso-prestanda och en bättre sökare. Om GX1 uppfyller det och inte kostar skjortan uppdaterar jag från min GF1.
Linmajon
Aktiv medlem
Jag hoppas den går in i en halvstor jackinnerficka med 14mm pannkakan. Det var nära ögat jag beställde en GF3 men nu avvaktar man ju lite. Enl. bilderna ser den ut att ha en hel del vettiga reglage.
http://technytt.se/2011/10/panasonic-lumix-gx1-lacker-ut/
http://technytt.se/2011/10/panasonic-lumix-gx1-lacker-ut/
zingiber
Aktiv medlem
detta är fallgropen för min del.en enda inmatningsratt
minst två rattar ska det vara på en entusiastkamera IMO, hellre lite större (och/eller ingen blixt) om det ska behövas. i nödfall kan det fungera det med ett hjul kring "styrkorset" som på flera kompaktkameror men jag kan tom offra PASM-ratten för ett extra inmatningshjul...
men den var ju snygg!