Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ryggväska, tips sökes

Produkter
(logga in för att koppla)

jeens

Aktiv medlem
Hej, söker tips på lagom ryggväska då min nuvarande börjar bli för liten.
Ska rymma A77®2, sony 16-50/2.8, sigma 10-20, sigma 105macro och liten blixt(dörr42) samt laddare och kanske nåt småplock. Har tittat på LowePro Traveler 150, blir den för liten kanske??

Vad rekomenderar ni?

tacksam för hjälp & tips!

mvh Jens

Jag har en Lowepro Flipside 400 som jag tycker är mycket bra och som skulle rymma din utrustning utan problem.

En av de bästa fördelarna med denna väska är att den öppnad från insidan, alltså sidan som är mot ryggen. Det gör att den sidan inte blir smutsig när du lägger ner ryggan för att plocka något ur den. Det gör det också svårare att komma åt något när du bär ryggan i stora folksamlingar där det kan gömma sig någon klåfingrig som inte kan skilja på ditt och mitt.

Det finns ett regnskydd instoppat i en ficka i botten som lätt dras över om vädret blir lite blött.

Lowepro har också ett par andra storlekar med samma princip med öppningen mot ryggen.

Hej, söker tips på lagom ryggväska då min nuvarande börjar bli för liten.
Ska rymma A77®2, sony 16-50/2.8, sigma 10-20, sigma 105macro och liten blixt(dörr42) samt laddare och kanske nåt småplock. Har tittat på LowePro Traveler 150, blir den för liten kanske??

Vad rekomenderar ni?

tacksam för hjälp & tips!

mvh Jens

Den här är bra. Klarar diverse aktiviteter.T.ex cykla eller vandra.
http://www.scandinavianphoto.se/pro.../kameraryggsaeck-flipside-sport-aw-15l-orange

Tack för tips! Den i orange, aw15 ser fin ut den med. Vill gärna ha en så kompakt väska som möjligt men som ändå rymmer alla prylar.

mvh jens

Tack för tips! Den i orange, aw15 ser fin ut den med. Vill gärna ha en så kompakt väska som möjligt men som ändå rymmer alla prylar.

mvh jens
Hej Jens
Jag har själv en likadan, fast den lite större modellen 20L.
Och den stora rymmer 2 Nikon D300 hus med batterigrepp och monterade 18-50 2,8 samt 80-200 2,8 plus blixt och en 12-24.
15L modellen är smalare men lite högre/djupare i gengäld.
//Benny

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar