ANNONS
Annons

Ryggsäck

Produkter
(logga in för att koppla)

Mayhem77

Aktiv medlem
Hejsan,

vart i helgen ett med en Canon 40D. Till den har jag för stunden ett 70-300 objektiv. Har för avsikt att innan jul även handla ett "standard-objektiv" typ EF-S 17-85mm samt en blixt typ 430 eller 580.

Jag kommer vara en del ute i skgen och fota enduro och motorcross. Därför vill jag ha en schysst ryggsäck att ha grejerna i. Vilka ryggor är att rekommendera?
Vill inte lägga ut allt för mycket, men ändå så att jag skyddar kameran.
Har kollat på t.ex. Kata R101.

Kan någon rekommendera en riktigt bra väska, eller kaske har en beg. typ Lowepro Dryzone

Tamrac expedition 4 eller 5 verkar ju vettiga också.

Är det någon som kör med rygga och i så fall vilken ?

Jag såg den jag också, verkar faktiskt riktigt schysst. Hur tror du den är i stötskydd?

Det som verkar vara schysst med Kata är att den har ett hårt skydd där kameran befinner sig.

Men alla kanske är stötskyddade ?

Slingshot?

Hej!

Ska inte Slingshotväskorna vara bra, serie 100, 200 osv. Har nyss beställt en Slingshot 100 från Elgiganten billigt. =) Verkar vara praktiska väskor då man snabbt vill få fram kameran osv.

/Fredrik

Slingshot har jag också tittat på, men får för mig att en rygga kan vara ett bättre alternativ om man ska ut o skogen och fota motocross som jag tänkt. Då kan man få med lite vatten, extra tröja osv. i samma som kameran...

Får man in en kamera med 200-300 objektiv på, tyckte den verkade lite liten (modell 200).

/Arne

Mayhem77 skrev:
Slingshot har jag också tittat på, men får för mig att en rygga kan vara ett bättre alternativ om man ska ut o skogen och fota motocross som jag tänkt. Då kan man få med lite vatten, extra tröja osv. i samma som kameran...

Vatten, tröjor, mackor etc är vad man har sin flickvän till! ;) Har själv en Slingshot A100 som fungerar perfekt.

Hon ställer nästan alltid upp, men i skogen på endurotävlingar är jag oftast själv så då får jag nog se till att lite på en bra väska ;-D

Har en slingshot 200 idag å det är en bra väska men inte så rolig att släpa runt på en hel dag då det belastar bara ena axeln. Uteslutet om man ska gå längre sträckor. Av den anledningen letar jag en "vanlig" ryggsäck.

Ytterligare en dimension helt klart.
Hur långt har du kommit i ditt sökande på rygga? Har du begränsat ditt sökande något ?

Nej jag har fastnat lite för den jag länkade till, cyberphoto brukar vara pålitlig och när man läser testet verkar det vara för bra för att vara sant! Fotar en del motorsport å det håller inte att släpa på slingshoten en hel dag.. Dock smidig till kortare fototur!

Nej jag har bara läst deras test, men jag tycker den ser ut att vara bra vaderad. Kanske inget jag skulle hänga på om jag körde gotland runt!Sen kanske man inte stannar å fotar på en endurotävling! Men jag menar för att skydda utr funkar den nog fint. Skulle va om man ramla 3 m å landade på ryggan! Men då kanske man tänker mer på ryggen än kameran!

Jag har också kikat lite på Dörr-ryggsäckarna men är väldigt skeptisk till en detalj.

Fästet för stativ verkar sitta på undersidan av ryggsäcken, alltså att man spänner fast stativet på tvären som ett liggunderlag.
Detta kanske funkar om man har ett litet och kompakt stativ men vad händer om man spänner fast ett Manfrotto 055 med kulled? Man kommer väl att fastna i vartenda litet ris och snår i skogen?

Annars så verkar det vara en bra ryggsäck, Cyber brukar ju inte ge toppbetyg till något som kon har kräkts upp iaf.

:-D Nej det blir inte till att fota om man själv kör. Jag kanske är fjompig när det gäller stötsäkerheten men när man lägger ut så pass stora pengar på kamera och objektiv vill jag ha lite skydd ifall man skulle vara klantig någon gång.

Tack för alla svar.

Det vart till slut Dakine Sequence.
Verkar som ett vettigt alternativ, sitter skönt på ryggen och dessutom kan man ta ut den del som kameran ligger i och får då en mindre fotoväska.

Att den ser lite cool ut gör inte den sämre, men ok inte bättre heller.

//Niklas

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto