** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Ryggsäck

Produkter
(logga in för att koppla)

oskda

Aktiv medlem
Hejsan då var det dags att köpa en ryggsäck och jag behöver lite input.
Det som jag vill ska få plats är:
D7200
nikon 200-500
normalobjektiv
100mm 2.8 och ett stativ.

Efter att hat vandrat runt med kamera och stora objektivet i skog och mark i händerna insett att man emellanåt kan behöva båda händerna för att ta sig fram på ett säkert sätt.

Någon som har en bra rygga för att bära kamera och 200-500 att tipsa om?

mvh

oskar

LowePro Flipside 400AW?
Har själv en sådan och är jättenöjd.
Bör räcka i storlek till din utrustning, annars fins det en större storlek.
Ta med utrustningen till butiken och prova på plats att den ryms i säcken.
Så gjorde jag när jag handlade på Scandinavian Photo.
/Lars GT

Flipsideserien från LowePro har den stora fördelen att de öppnas från ryggsidan. Det innebär att när du skall ta fram kameran eller byta objektiv, så kränger du av dig ena axelremmen,svänger runt ryggan och låter den hänga i midjeremmen när du öppnar den. Du behöver inte lägga ned den på marken vilket är en stor fördel speciellt om du är ute i skog och mark.

Hejsan då var det dags att köpa en ryggsäck och jag behöver lite input.
Det som jag vill ska få plats är:
D7200
nikon 200-500
normalobjektiv
100mm 2.8 och ett stativ.

Efter att hat vandrat runt med kamera och stora objektivet i skog och mark i händerna insett att man emellanåt kan behöva båda händerna för att ta sig fram på ett säkert sätt.

Någon som har en bra rygga för att bära kamera och 200-500 att tipsa om?

mvh

oskar

LowePro ProTactic 450 AW. Har stödd för "molle-systemet" så man kan hänga på diverse fickor, hållare etc.efter önskemål. Finns mängder av tillbehör på exempelvis ebay.

http://store.lowepro.com/protactic-450-aw

Jag har själv en LowePro Pro Trekker 400AW och den är gedigen, stor och rymlig men är kanske overkill för en relativt kompakt 200-500. En storlek ner finns ett enormt utbud och olika tillverkare har olika lösningar som faller vissa bättre i smaken än andra. Själv är jag nöjd med Kata och Think Tank. Kolla måtten på grejerna. Sedan kan du kolla runt på nätet efter vad som passar och kläm och känn sedan så att modellen passar just dig. Detta sagt, är målet att ha 200-500 monterat med motljusskyddet vänt i skjutklart läge så blir ju måtten större och då kan ju något i stil med 400AW ändå vara värt att tänka på. Utan datorinsatsen kan denna och efterföljaren 450AW tas med som handbaggage på de flesta flygbolag, något som inte gäller den större 600AW.

Tack!

Hej och tack för era tankar det är alltid bra att höra från personer som har bestämt sig 😀
Flipside serien från lowepro är nog den jag tittat mest på, åka iväg och prova en väska vore ju det bästa men tyvärr så är det 5-6mil till närmsta återförsäljare och då vet jag inte riktigt vad de har att erbjuda.
Målet för min del är att ha motljusskydd bakmonterat.
Jag ska kolla över era förslag och se om jag kan bestämma mig.

Mvh
Oskar

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar