Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ryggsäck till Nikon D300

Produkter
(logga in för att koppla)

Gustav Lindh

Avslutat medlemskap
Jag är på jakt efter en rygga som kan passa en nikon d300 med 18-50 objektiv samt ett nikon 70-200 2.8 tele. I framtiden är det bra om den rymmer även en blixt sb800 samt kanske en supervidvinkel också. Min 15.4 laptop vill jag också få ner samt ha lite plats över till annan personlig utrustning.

Jag har tittat på Tamrac 5549 men är lite osäker på om den fyller mina behov?
http://www.bhphotovideo.com/c/product/465652-REG/Tamrac_554981_5549_Adventure_9_Backpack.html

Går det att ha ett 70-200 2.8 monterat på kamerahuset när man har det i ryggsäcken?

Finns det några fler alternativ

Det kan vara värt att titta på LowePro Rover Compu AW också.

För övrigt är väl det enda sättet att köpa väska att släpa med sig utrustningen till en bättre butik och provpacka.

Ta en titt på Tamrac Adventure 9. Den rymmer exakt det du efterfrågar. Visserligen kanske du får lägga blixten i över utrymmet med det gör inget som jag ser det. Ryggsäcken är mycket bekväm och utrustningen är väl skyddad. Du hr också ett bra vadderat fack för en 17 tums Laptop. Perfekt för den lilla till medelstora utrustningen. Kan beställas från fotosidan.

Lowepro gör också bra modeller men jag upplever att det är deras större o dyrare modeller som har kraftiga innerfickor o väggar. Ex Lowepro Minitrecker tycker jag har en något vek kontruktion för kraftigare utrustning som D300 och 70-200.

Instämmer till fullo med föregående talare !

Tamrac Adventure 9 är en mycket bra,praktisk och skön rygga. Får plats med mycket mer än man tror.

Adventure 10 är på gång, den har bla ett större övre fack. Tror jag ska byta ut min nuvarande mot den när den finns tillgänglig här i Sverige.

paul innergård skrev:
Lowepro gör också bra modeller men jag upplever att det är deras större o dyrare modeller som har kraftiga innerfickor o väggar.
Det stämmer nog. Jag har själv en Rover Plus AW, som har rejält med utrymme, väl skyddat och dessutom ett fantastiskt bärsystem som går att anpassa till de flesta ryggar. Den har dock inget datorfack, men det har ju Rover Compu AW, som jag tipsade om i ett tidigare inlägg. I övrigt tror jag att säckarna är nära nog identiska.

Båda dessa modeller ligger i ungefär samma storlek och prisklass som Tamrac Adventure 9, som också verkar vara en utmärkt säck.

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto