Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ryggsäck med bra ergonomi??

Produkter
(logga in för att koppla)

Mattias Andersson

Aktiv medlem
Sitter för tillfället med 3 olika ryggsäckar:

LowePro Fastpack 250, rymmer väl det jag vill ha med mig, dock alldeles för klent bärsystem. Framförall får jag grymt ont i axlarna efter nån timme.

LowePro Mini Trekker Classic, Rymmer en hel del, dock inte Laptopen + kasst bärsystem.

LowePro Rover AW Plus, Får med precis allt jag vill ha med förutom Laptopen + att den har ett klockrent bärsystem, kan gå hela dagen utan några bekymmer. Dock är det inte smidigt att komma åt fotoutrustningen.

Så det jag söker är en väska som sväljer D300 + 70-200/2.8 + 2 objektiv och blixt. Även lite extra prylar som lunchlåda och vattenflaska får gärna rymmas.
Får Laptopen plats så är detta ett + dock inget krav.

Dock så måste den ha ett bra bärsystem!!!!

Vilken väska sa jag satsa på??
 
Tamrac

Sitter för tillfället med 3 olika ryggsäckar:

LowePro Fastpack 250, rymmer väl det jag vill ha med mig, dock alldeles för klent bärsystem. Framförall får jag grymt ont i axlarna efter nån timme.

LowePro Mini Trekker Classic, Rymmer en hel del, dock inte Laptopen + kasst bärsystem.

LowePro Rover AW Plus, Får med precis allt jag vill ha med förutom Laptopen + att den har ett klockrent bärsystem, kan gå hela dagen utan några bekymmer. Dock är det inte smidigt att komma åt fotoutrustningen.

Så det jag söker är en väska som sväljer D300 + 70-200/2.8 + 2 objektiv och blixt. Även lite extra prylar som lunchlåda och vattenflaska får gärna rymmas.
Får Laptopen plats så är detta ett + dock inget krav.

Dock så måste den ha ett bra bärsystem!!!!

Vilken väska sa jag satsa på??

Själv har jag ofta problem med värk i axlar och ryggslut. Har flera ryggor men min Tamrac adventure 7 är bara så skön att bära. Den är lite liten men finns i flera storlekar. Se länk nedan.

http://www.tamrac.com/frame_adv.htm
 
Så det jag söker är en väska som sväljer D300 + 70-200/2.8 + 2 objektiv och blixt. Även lite extra prylar som lunchlåda och vattenflaska får gärna rymmas.
Får Laptopen plats så är detta ett + dock inget krav.

Dock så måste den ha ett bra bärsystem!!!!

Vilken väska sa jag satsa på??
Tänkte just föreslå en LowePro Rover AW Plus -- men den har du ju redan. Varför vill du byta?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.