ANNONS
Annons

Ryggsäck, köpråd

Produkter
(logga in för att koppla)

phnomy

Aktiv medlem
Hej!

Det är så att jag har vuxit ur min kameraväska och letar nytt lite smått.

Jag hade tänkt mig att få plats med en D80 + Batterigrepp och monterat Tokina 100 macro. Utöver det vill jag få plats med 70-210 skjutzoom och standard 18-55 objektivet, plus blixt och tillbehör. Tokinas 12-24 objektiv står näst på inköpslistan så det hade väl varit trevligt om man fick plats med det när det införskaffas.

Även någon form av fäste för stativ hade varit välkommet.

Jag har kollat på Lowe Pro Flipside 300 och Dakine Mission Photo.
Pris runt 1000 spänn.
Är det någon som har några andra förslag?

Mvh Simon

Aha, dom såg inte så dumma ut, å en small känns som att den täcker min utrustning för en stund framöver.

själv har jag http://www.cyberphoto.se/?http://www.cyberphoto.se/info.php?article=464030
en LowePro Rover Compu AW.
Har väl att klaga på att det inte går så fort att få upp kameran. Annars så sitter den skönt, får plats med mycket och stativupphänget är bra.
På DÖRR gillade jag inte att stativet hänger under väskan, hur ställer du väskan eller tar av stativet? Lägger den på "ryggsidan" så blir man skitig när man tar på den igen o på framsidan blir den synliga delen skitig.
Kanske iaf.

Men det verkar vara en grym väska DÖRR. Lätt att få upp kameran, mycket plats o skön att bära.

Men tar jag den väskan ut har jag inte så bråttom upp med kameran iaf :)

Går även här att ta ur kameraväggarna. Fast det blir ju ändå två olika fack.

Hugget som stucket tror jag men DÖRR har fått bättre betyg o har bättre pris. Men köp inte för liten bara, gå direkt på medium. Kostar lite mer, får plats mycket mer :)

OCH... Jag beställde min LowePro för säkert 4 månader och den kom nyligen. STORT minus. Men nu finns den i lager.

Stryktålig rygga

Hur är Dörr-ryggorna när det gäller stryktålighet? Kommer att ha den när jag kör snöskoter, så jag behöver ju något som först och främst klarar varierande mängder snö. Dessutom vill jag att den ska kunna ta hand om en och annan kvist/trädgren utan att jag ska behöva bekymra mig alltför mycket om den stackars kameran inuti.

Funkar Icebreakern tror ni?

Jag har testat och äger en massa olika varianter. Bla LowePro minitrekker, LowePros Rover, slingshot, diverse Tamrac väskor men kommer hela tiden tillbaks till Mínitrekkern. En skitbra fotorygga helt enkelt. Rymlig, modulär och har fäste för stativ. Dessutom har den en huva som går att dra upp när det regnar.

Mankan G skrev:
Jag har testat och äger en massa olika varianter. Bla LowePro minitrekker, LowePros Rover, slingshot, diverse Tamrac väskor men kommer hela tiden tillbaks till Mínitrekkern. En skitbra fotorygga helt enkelt. Rymlig, modulär och har fäste för stativ. Dessutom har den en huva som går att dra upp när det regnar.

Minitrekkern såg också nice ut.
Om man skulle gå som såpass att man eventuellt skulle vilja ha ett fack för en jacka och något mer klädesplagg, vad skulle rekomenderas då?

phnomy skrev:
Minitrekkern såg också nice ut.
Om man skulle gå som såpass att man eventuellt skulle vilja ha ett fack för en jacka och något mer klädesplagg, vad skulle rekomenderas då?

Hei,

Jeg søkte lenge etter en passende fotoryggsekk for dagsturer med moderat utrustning, som også hadde rom til litt ekstra personlig tilbehør og i tillegg feste for stativ. Endte opp med en Naneupro Alpha:
http://www.naneupro.com/products/mo-a/

Er fornøyd med denne for formålet, skulle kanskje ønske noe større rom for ekstra tilbehør, samt at stativfestet var sentrert, ikke på siden. Men med lettvekts karbonstativ merkes ikke noe særlig til ubalanse. Kjøpte den på http://www.baggi.no , den koster bare NOK 599,-.

hilsen
Eirik Bjerve Sund

Jag har precis beställt en LowePro Flipside 300 från Dustin Home. Det var billigare pris och frakt där än hos Cyberphoto.

Nu vet jag ju inte hur den är, men det jag fastnade för var att man öppnar den i ryggen, dels känns det som att grejerna ligger tryggare i och med att de är svåråtkomliga för klåfingriga och dels så slipper man ju bli blöt om ryggen om det skulle vara blött på marken. Sedan går den att flippa runt midjan så man kommer åt grejerna enkelt också. Hade jag inte valt den här hade det nog blivit en LowePro MiniTrekker AW eller CompuTrekker AW.

LowePro produktvideo för Flipside

Såg också en tråd häromdagen om någon som rekommenderade Hamas kameraryggsäck för 295 kr. Den kanske kan vara intressant också?

Är det någon som har eller provat National Geographics ryggsäckar?
Gillar dem främst för retro stuket.
Väljer mellan small och medium men vet inte hur mycket de sväljer.

Jag vill ha plats för:
Kamerahus
2x obljektiv
blixt
och ett stativ att hänga på sidan.

Tacksam för råd!

MVH
Anders

Lånar tråden lite..
Jag ska nog själv beställa mini trekkern, undrar bara hur pass tålig den är. Ligger utrustningen säker om man t.ex. åker skidor? Klarar den hårdare stötar?

Nu blev jag också intresserad här

Har 1hus m bg + 70-200 samt ett 18-50.
Tittade lite smått på Lowepro flipside 200 men axelremmarna samt midjeremmen känns lite B-aktiga om man jämför med 400 som är mkt bättre utformade. Även om jag inte kommer ha en väldans massa optik så kam man nog lägga in kanske en tunn tröja eller nåt i de andra facken. Mini trekkern såg mkt smidigt också ut.

Hej!

Det är så att jag har vuxit ur min kameraväska och letar nytt lite smått.

Jag hade tänkt mig att få plats med en D80 + Batterigrepp och monterat Tokina 100 macro. Utöver det vill jag få plats med 70-210 skjutzoom och standard 18-55 objektivet, plus blixt och tillbehör. Tokinas 12-24 objektiv står näst på inköpslistan så det hade väl varit trevligt om man fick plats med det när det införskaffas.

Även någon form av fäste för stativ hade varit välkommet.

Jag har kollat på Lowe Pro Flipside 300 och Dakine Mission Photo.
Pris runt 1000 spänn.
Är det någon som har några andra förslag?

Mvh Simon

Flipside 300 är ganska liten, storasystern FS400 är rymligare, och med tanke på de gluggar +utrustning som du räknar upp ovan,torde vara ett bättre alternativ. Jag har en 400, och "standardpackningen" är 5Dmk2+bg,16-35,24-105, 70-200/4 samt lite annat krafs. En nackdel är att det inte finns något datorfack.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar