Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ryggsäck för mycket utrustning

Produkter
(logga in för att koppla)

Stefan_BOJ

Aktiv medlem
Tjenare,

Har växt ur mina två ryggsäckar... Behöver något nytt, större.
Vill ha en praktisk ryggsäck, som stabilt kan hantera (dvs bra skydd) ett antal objektiv och ett hus. Gärna att ryggsäcken är vattentålig, eller har en regnkappa som man kan svepa över. Remmar eller liknande för stativ är även det ett krav.

Har sökt runt på forumet efter liknande inlägg, men de jag hittat har varit 2-3 år gamla, och det har ju hänt en del :) En lowepro flipside 400 verkar vara intressant. Men räcker den till:

Canon
Eos 1d
400/5.6
100/2.8
50/1.4
17-40/4
70-200/4
1.4x TC
Speedlight 550ex
Stativet är ett manfrotto 680b.

Kommer troligen inte ha med mig allt när jag är ute och fotar, men jag vill i alla fall kunna få plats med allt för transport. Vill inte ha med mig två väskor...!

Mvh

Stefan
 
Tjenare,

Har växt ur mina två ryggsäckar... Behöver något nytt, större.
Vill ha en praktisk ryggsäck, som stabilt kan hantera (dvs bra skydd) ett antal objektiv och ett hus. Gärna att ryggsäcken är vattentålig, eller har en regnkappa som man kan svepa över. Remmar eller liknande för stativ är även det ett krav.

Har sökt runt på forumet efter liknande inlägg, men de jag hittat har varit 2-3 år gamla, och det har ju hänt en del :) En lowepro flipside 400 verkar vara intressant. Men räcker den till:

Canon
Eos 1d
400/5.6
100/2.8
50/1.4
17-40/4
70-200/4
1.4x TC
Speedlight 550ex
Stativet är ett manfrotto 680b.

Kommer troligen inte ha med mig allt när jag är ute och fotar, men jag vill i alla fall kunna få plats med allt för transport. Vill inte ha med mig två väskor...!

Mvh

Stefan

Jag har en Dörr Icebreaker Medium.

Tätad dragkedja och inbyggt regnöverdrag. Höll för dryga 2timmars rikligt regn iaf. Lite väta tog sig in via bärremmarna, men inte mycket.
Finns gott om möjligheter att fästa stativ.
Inte samma detaljkvalitet som tex lowepro, men jag har använt den hårt och inget har gått sönder.


På bilden:
I mitten: 400d+bg + 300/4 (utfällt motljusskydd) + 1,4x
Till höger: 70-200/4 (utfällt motljusskydd)
Överst till vänster: Tamron 90/2,8 (bakvänt motljusskydd)
Sen är det lite småprylar.

Finns en större modell också.
 

Bilagor

  • icebreaker.jpg
    icebreaker.jpg
    72.8 KB · Visningar: 453
Tack Thomas, den såg robust ut!

Johan, räknas den där som ryggsäck? Skulle vilja säga ryggressäck eller nått :)

Fler förslag? Eller tankar om lowepro flipside 400?
 
Kata R-103

Hej!

Jag har nyligen köpt en Kata R-103. Vet inte om den räcker för dina ändamål men det finns större modeller i samma serie. Den är väldigt robust byggd och framför allt, den är otroligt skön att ha på ryggen även när den är fullproppad. Jag får i t.ex.

Canon EOS 5D med påsittande Canon ES 24-70 2.8
Canon ES 70-200 2.8
Sigma 20
Canon ES 50 1.4
Tamron 90 2.8
Canonblixt 580EX
Speedlite-sändare
+ min dator, en 17' PowerBook Pro.

Kolla länken:
http://www.kata-bags.com/product.asp?p_Id=275&Version=Photo

/Pär
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.