filip71
Aktiv medlem
Bar idag omkring med min Nikon D7000 med batterigrepp och mitt nyförvärvade 70-200 f2.8 VR2 + ett sigma makro 150mm + normalzoom i en axelväska (NG2475). Fick väldigt ont i axlarna. Ser mig nu efter en ryggsäck som är snällare mot rygg och axlar. Jag gillar inte ryggsäckar eftersom varje objektivbyte innebär så många fler (tidskrävande) moment än med en axelväska (tyvärr är NG2475 ingen höjdare i detta sammanhang heller pga sin sladdrighet) men om jag ska behöva lämna grejer hemma så får det nu bli en ryggsäck i alla fall...
Det viktiga är att objektivet ska kunna vara monterat och med motljusskyddet på. Vill samtidigt inte ha större väska än nödvändigt. Har hittat två-tre intressanta alternativ.
- Lowepro pro runner 450 aw
- Adventure Icebreaker large
funderar på om motsvarande ryggorna 350 aw eller Icebrk medium skulle räcka - de gör ju det längdmässigt men kan huset ha vertikalgrepp monterat (det är knappt 15cm högt)? På papperet är svaret nej men ibland kan det ju gå ändå... Någon som vet, kan ge råd eller kanske ge något annat bra alternativ. Tacksam för all hjälp.
Det viktiga är att objektivet ska kunna vara monterat och med motljusskyddet på. Vill samtidigt inte ha större väska än nödvändigt. Har hittat två-tre intressanta alternativ.
- Lowepro pro runner 450 aw
- Adventure Icebreaker large
funderar på om motsvarande ryggorna 350 aw eller Icebrk medium skulle räcka - de gör ju det längdmässigt men kan huset ha vertikalgrepp monterat (det är knappt 15cm högt)? På papperet är svaret nej men ibland kan det ju gå ändå... Någon som vet, kan ge råd eller kanske ge något annat bra alternativ. Tacksam för all hjälp.