Mr_Taurus
Medlem
Jag har köpt mig min första digitala systemkamera, och med den dyker det upp nya behov. Jag använder idag min vanliga messengerbag som jag lagt en handduk i. Tanken är att jag ska åka på en afrikaresa nästa år och skulle därför behöva en bra ryggsäck för dagsturer, men även för vanlig användning här hemma.
Idag har jag en Canon 550D med ett 18-135 mm. Jag har beställt ett 100-400L men det kommer inte förrän till midsommar. Det jag skulle vilja är att kunna ha 100-400 monterat på kameran och samtidigt snabbt kunna få fram kameran.
Det som väskan ska rymma:
Canon 550D + eventuellt batterigrepp
Canon 100-400L
Sigma 30mm f1,4 (framtida investering)
kompaktkamera (gärna möjligt att montera på ena bärremmen)
regnställ
mat för en dag
vatten (har en camelbak vattenpåse som gärna kan användas)
De modeller jag tittat på på nätet är:
- Tamrac 3385 Aero Speed pack 85
- Kata 3N1-33
Synpunkter på dessa? Finns det andra väskor jag bör överväga? Tanken med datorfacket är att jag kan ha vattenpåsen i det facket. Tänker jag helt fel så får ni gärna styra mig rätt =)
Idag har jag en Canon 550D med ett 18-135 mm. Jag har beställt ett 100-400L men det kommer inte förrän till midsommar. Det jag skulle vilja är att kunna ha 100-400 monterat på kameran och samtidigt snabbt kunna få fram kameran.
Det som väskan ska rymma:
Canon 550D + eventuellt batterigrepp
Canon 100-400L
Sigma 30mm f1,4 (framtida investering)
kompaktkamera (gärna möjligt att montera på ena bärremmen)
regnställ
mat för en dag
vatten (har en camelbak vattenpåse som gärna kan användas)
De modeller jag tittat på på nätet är:
- Tamrac 3385 Aero Speed pack 85
- Kata 3N1-33
Synpunkter på dessa? Finns det andra väskor jag bör överväga? Tanken med datorfacket är att jag kan ha vattenpåsen i det facket. Tänker jag helt fel så får ni gärna styra mig rätt =)