Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Runtime error i Lightroom

Produkter
(logga in för att koppla)

Glassdrottning

Avslutat medlemskap
Hej!

Jag har installerat en testversion av Lightroom 1.3 (som jag laddat ner på Adobes hemsida), men när jag öppnar programmet får jag hela tiden följande felmeddelande:

Microsoft Visual C++ Runtime Library

Runtime Error!

Program: C...

This application has requested the Runtime to terminate it in an unusual way. Please contact the application's support team for more information.

Någon som har minsta ledtråd vad jag ska göra för att komma förbi detta? Har inte lyckats öppna programmet en enda gång!
Har windows XP. På makens vista fungerar det utan problem... :(
 
Lighroom är hemskt, går ibland hur långsamt som helst utan anledning. Stänger av programmet och startar det igen och det går snabbt. Det verkar hålla på med någon slags minnesswappning för hårddisken går hela tiden när den är långsam.

Och ibland när man jobbar med många filer kraschar det.

Som tur är förlorar man aldrig några inställningar.

Och Lightroom ignorerar dessutom mina D300-filers färginställningar. Tom min gamla D70 fick bättre färgbalans och "vividness".

Men i övrigt är det ett fantastiskt program, kan inte klara mig utan det.

Så...nu fick jag skriva av mig.
 
Jag tror det är plattformsberoende.

Eller, ja, det beror förstås på om du Ola, kör Windows eller OS X.

Jag kör OS X och har aldrig haft några problem med vare sig hastighet eller att programmet har crashat. Ja, Lightroom ignorerar färginställningarna, djag gissar att det kommer en uppdatering still 1.4 inom några månader.

Jag gillar verkligen arbetsflödet i Lightroom.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.