Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rund ögonmussla till 5D Mark II

Produkter
(logga in för att koppla)

typofont

Medlem
Känner att jag inte riktigt sluter tätt mellan mitt öga och sökaren med standardögonmusslan och tänker att en lite större, rund mussla skulle funka bättre, lite som Nikon har på vissa modeller.

Har kikat runt på nätet men inte riktigt hittat nåt klockrent. Denna kommer väl närmast men känner att det borde finnas en ännu enklare lösning — http://www.ebay.com/itm/BRAND-NEW-K...pt=US_Viewfinders_Eyecups&hash=item3ccd17552e.

Är det någon som vet var jag kan hitta en?

Tack!

Tusen tack för svar!

Jo, jag hittade den modellen också, men finns det inte risk att det blir lite osmidigt när man snabbt behöver variera liggande och stående bilder?

Kanske men det går att se även om man inte hinner vrida(tar max 1sec), fördelarna speciellt vid starkt solsken överväger nog nackdelarna. Själv tycker jag det största problemet är att den är så ful men ibland får funktion gå före form ;)

Kanske men det går att se även om man inte hinner vrida(tar max 1sec), fördelarna speciellt vid starkt solsken överväger nog nackdelarna. Själv tycker jag det största problemet är att den är så ful men ibland får funktion gå före form ;)

Haha, ja, inte är den särskilt vacker :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar