Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rollei Prego Micron

Produkter
(logga in för att koppla)

orjanc

Aktiv medlem
Hittade en trevlig kompakt som jag tänkte att min femåriga dotter skulle få. Hon har tidigare kört på en Samsung men det skär i hjärtat att se tösen med ett dylikt fabrikat så jag blev glad när jag hittade en Rollei. Frågan är om det är någon som har erfarenhet av denna lilla tingest. Det är en Rollei Prego Micron med Schneider-Kreuznach AF Curtagon 1:3,5 f 30mm/24mm HTF. Alltså två brännvidder som man kan ställa in. Tacksam för åsikter kring denna.

En gång i tiden ägdes Rollei av Samsung. De flesta av Rolleis kompaktkameror tillverkades i något ostasiatiskt land. Korea kanske?
Objektivuppsättningen och kamerans utseende liknar dock Richo GR.

Olle

Tack för infon.
Det ska bli spännande att se första rullen. försökte få dottern att plåta natur igår men med en femårings bestämdhet hävdade hon att hon inte plåtar sådan skit. Hon vill ta bilder på något riktigt, som en clown eller så. Dock gick det an att ta ett par porträtt på fadern sin kanske tycker hon att han ser ut som en clown inte vet jag.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar