Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rolig gruppbild, hjälp!

Produkter
(logga in för att koppla)

Liax

Aktiv medlem
Jag ska ta en rolig gruppbild till studenttidningen Shick i Kalmar. Det handlar om att redaktionen på 12 personer nu tackar för sig när en ny redaktion ska ta över.

Jag vill gärna ta en rolig och annorlunda gruppbild som inte behöver flera veckors planering. Har tänkt i banor som att härma gruppbild på fotbollslag, The Matrix eller gammalt familjeporträtt från 1900-talets början, men jag kan inte komma på något tillräckligt roligt!

Har någon ett bra förslag, eller länkar till bra gruppbilder på nätet?

/Joakim

Varför inte en bild liknande en skådespelargrupp som tackar publiken efter en teaterföreställning.

låt hela redaktionen springa ut genom nån av dom stora fina portarna som finns vid ingågngarna till centrum och ser rätt fint ut med kullerstenarna ocxå kan ja tänka mig.. (var där i fredags i kika lite) =) //peter

Så här blev den. Inget mästerverk precis men med tanke på omständigheterna blev den helt okej.

Tanken var att skoja lite med typiska klassfoton från när man gick på högstadiet.

Bilden är tagen av Ulrika Bergström som också är medlem här på fotosidan. Själva bildidén ligger jag och en annan kille bakom.

Varje person förekommer två gånger på bilden och för att göra det så enkelt som möjligt delade vi bilden på mitten, sedan har jag fixat ihop de två bilderna i PS. Tyvärr syns själva uppdelningen lite för för tydligt, men men, det funkade okej.

Se en stor version av bilden här:

/Joakim

Bilagor

• gruppbild2.jpg
    gruppbild2.jpg
    24.1 KB · Visningar: 977
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar