ANNONS
Annons

Rodinal stockholm

Produkter
(logga in för att koppla)

aleklint

Aktiv medlem
Finns det nån butik som säljer rodinal, eller motsvarande tex. calbe r09 eller adolux aph09 i stockholmsområdet? Man kan ju beställa från tex. fotoimpex.de men det känns ju lite onödigt eftersom jag bara ska ha lite framkallningsvätska..

Photax säljer ju R09. Får ju skickas då också men i samband med inköp av lite mera artiklar (film, papper etc) blir inte frakten så kännbar. Själv har jag bara ett par mil till Nybro från min arbetsplats och brukar ta en sväng dit ibland. Som analog svartvitfotograf bor man tydligen rätt bra här nere i obygderna kring Glasriket i sydöstra Småland. 08-Stockholm har inte allt...;)

Ring Scandinavian och be dem ta in en flaska eller två. Om du åker till butiken och hämtar flaskan själv tar de inget betalt för frakten (iaf gjorde de inte det i Mölndal tidigare).

Precis, synd att man inte bor i småland längre.. :(

Scandinavian, dom har inte den i sitt sortiment, kan dom ta hem lite rodinal ändå tror du?

Sist jag köpte Rodinal i Sverige var det på ScP men om de fortfarande kan få hem det vet jag inte. Har du prövat att ringa dem? =)

Kemi köp i Sverige!

Tyvärr så har väl övergången till det digitala gjort att det faktiskt är så få som säljer kemi.Om man går in på Photax och Scandinavian´s hemsidor så upptäcker man tex att priserna på Kodak´s kemi håller nästan på "öret" samma nivå.Detta förklaras med att Kodak styr och man har en prislista som skall följas. Detta fenomen upptäcker man också om man tex tittar på Kodaks återsförsäljare ute i Europa.
Visst kan säkert Scandinavian ta hem men du får betala. Man har sitt "bassortiment" och det är inte kemi som är deras "grej" idag.
När det gäller papper så följer Ilford samma princip med hårt styrda prislister.
Livet är hårt få oss "mörkrumstokar".

Mats!

Jag har en flaska Calbe r09 här hemma. Jag öppnade den bara häromdagen och har tagit exakt 15ml ur flaskan. Jag kommer inte att använda något mer, så om du ger mig din adress så kan jag skicka den flaskan till dig istället...om du vill förstås?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar