Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Rodinal stockholm
- Trådstartare aleklint
- Start datum
Graal
Avslutat medlemskap
Photax säljer ju R09. Får ju skickas då också men i samband med inköp av lite mera artiklar (film, papper etc) blir inte frakten så kännbar. Själv har jag bara ett par mil till Nybro från min arbetsplats och brukar ta en sväng dit ibland. Som analog svartvitfotograf bor man tydligen rätt bra här nere i obygderna kring Glasriket i sydöstra Småland. 08-Stockholm har inte allt...
millhouse
Aktiv medlem
Kemi köp i Sverige!
Tyvärr så har väl övergången till det digitala gjort att det faktiskt är så få som säljer kemi.Om man går in på Photax och Scandinavian´s hemsidor så upptäcker man tex att priserna på Kodak´s kemi håller nästan på "öret" samma nivå.Detta förklaras med att Kodak styr och man har en prislista som skall följas. Detta fenomen upptäcker man också om man tex tittar på Kodaks återsförsäljare ute i Europa.
Visst kan säkert Scandinavian ta hem men du får betala. Man har sitt "bassortiment" och det är inte kemi som är deras "grej" idag.
När det gäller papper så följer Ilford samma princip med hårt styrda prislister.
Livet är hårt få oss "mörkrumstokar".
Tyvärr så har väl övergången till det digitala gjort att det faktiskt är så få som säljer kemi.Om man går in på Photax och Scandinavian´s hemsidor så upptäcker man tex att priserna på Kodak´s kemi håller nästan på "öret" samma nivå.Detta förklaras med att Kodak styr och man har en prislista som skall följas. Detta fenomen upptäcker man också om man tex tittar på Kodaks återsförsäljare ute i Europa.
Visst kan säkert Scandinavian ta hem men du får betala. Man har sitt "bassortiment" och det är inte kemi som är deras "grej" idag.
När det gäller papper så följer Ilford samma princip med hårt styrda prislister.
Livet är hårt få oss "mörkrumstokar".
-Catherine-
Aktiv medlem
Mats!
Jag har en flaska Calbe r09 här hemma. Jag öppnade den bara häromdagen och har tagit exakt 15ml ur flaskan. Jag kommer inte att använda något mer, så om du ger mig din adress så kan jag skicka den flaskan till dig istället...om du vill förstås?
Jag har en flaska Calbe r09 här hemma. Jag öppnade den bara häromdagen och har tagit exakt 15ml ur flaskan. Jag kommer inte att använda något mer, så om du ger mig din adress så kan jag skicka den flaskan till dig istället...om du vill förstås?