** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Robert white

Produkter
(logga in för att koppla)

Walkerboh

Aktiv medlem
Nu har jag äntligen besstämt mig för ett gitzo explorer G2220 med kulan G1276. Det verkar vara den ultimata kombon.

Nu fick jag tips om att handla av robert white
( http://www.robertwhite.co.uk ) och det verkar ju vara en seriös kille. Det jag undrar över är om någon vet om han bara använder sig av UPS, jag tycktde det lät dyrt med 45 pund för att frakta ett stativ över nordsjön. Det vore trevligt om det fanns ett billigare alternativ. (eller är postverket så opålitliga).

UPS=united postal service ( amerikanska posten ) verkar lite skumt med tanke på att jag tror att robert white är ett engelskt företag. Tror dock att de säljer en hel del till USA, däraf ref till UPS.

mvh
Peter

UPS = United Parcel Service, är ett privat företag och har inget med amerikanska postverket att göra.

Jag fick betala £36 för UPS frakten av mitt Gitzo 1227 utan kula häromveckan. Vid förfrågan erbjöds jag alternativet att använda vanlig post till en kostnad av £32. Personligen tyckte jag det var värt ett par £ att få stativet levererat snabbare, direkt till dörren och utan att svenska posten fick möjlighet att ställa till det.

/Martin

Oj då bara en skillnad på 4 pund ja det kan man överleva :) Trodde det skulle vara större differens mellan...

Martin:
Är du nöjd i övrigt vad det gäller leverans, pris och service från dem?

Walkerboh skrev:
Martin:
Är du nöjd i övrigt vad det gäller leverans, pris och service från dem?

Tja, 1227 + kort pelare hamnade väl med frakt på runt 4400:-, scandinavianphoto tar 5800:- för enbart stativet. Jag skickade in beställningen efter arbetstid och fick paketet före lunch på den andra dagen, dvs mindre än 30h efter att de mottagit beställningen. Efter vad jag hört från andra så verkar denna leveranstid vara mer eller mindre standard om de har prylarna i lager. Email med förfrågningar innan köpet besvarades snabbt och koncist. Jag kommer definitivt att handla där igen någon gång när jag känner mig rik, en Arca Swiss B1 skulle sitta fint på 1227:an!

Rekommenderas varmt!

Hur blev det till slut Stefan, bidde det nåt stativ+kula?

Hur är din erfarenhet av "Robert White"?---> Jag funderar på en beställning därifrån!

Får man fråga dig eller ngn annan hur mycket man får räkna med i tillägg på Robert White,s pris eller tillkommer inga utgifter bortsett ifrån frakten och eventuell försäkrning?

/Mvh Niclas,

Niclasfoto skrev:
Hur blev det till slut Stefan, bidde det nåt stativ+kula?

Hur är din erfarenhet av "Robert White"?---> Jag funderar på en beställning därifrån!

Får man fråga dig eller ngn annan hur mycket man får räkna med i tillägg på Robert White,s pris eller tillkommer inga utgifter bortsett ifrån frakten och eventuell försäkrning?

/Mvh Niclas,

Har handlat en väska från dem. Snabb leverans och mycket snabba svar på mail. Som egen företagare mailade jag över mitt reg bevis så drog de momsen.

/Mikael

Låter fint!

Det betyder att jag som privatperson som köper inkl moms inte åläggs andra utgifter än det engelska priset minus den engelska momsen + den svenska momsen + frakt?

Fler erfarenheter av Robert White?

Niclas,nyfiken;)!

Niclasfoto skrev:
Låter fint!

Det betyder att jag som privatperson som köper inkl moms inte åläggs andra utgifter än det engelska priset minus den engelska momsen + den svenska momsen + frakt?

Fler erfarenheter av Robert White?

Niclas,nyfiken;)!

Priset på sidan är ex. moms. Du åker på den engelska momsen som är 17%.

Förövrigt är Robert White den absolut bästa internethandlen jag har handlat ifrån.

Beställde en GR1v på fredagskvällen, får ett mail på lördagen att de tar hand om min order på måndag då det är den första bankdagen.
På måndag morgon kommer det en snubbe och ringer på dörren med min GR1:a i handen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar