Annons

Ritplatta

Produkter
(logga in för att koppla)

Alve Henricson

Aktiv medlem
Någon som just inskaffat ritplatta som fungerar för vanlig fotoredigering i Photoshop?
Jag har ingen erfarenhet av ritplattor men tror det kan vara en lösning i och med att jag börjar få ont i armen av musen.
Behöver ingen extrem platta att rita med, ska bara köra enkel redigering/digitalframkallning av bilder. Den bör inte ta för stor plats, helst något mindre än A4.
Jag använder PC.
Ser att det finns forum-trådar om ritplattor, men jag är ute efter den senaste uppdateringen och ”mest-för-pengar-plattan” i den lägre prisklassen.
Någon som just köpt något ni kan rekommendera?

Wacom är väl mer eller mindre normen vad gäller ritplattor, de har ju allt från enklare Bamboo till vassare Intuos. De som du får med de dyrare varianterna är högre upplösning, högre tryckkänslighet, fler snabbvalknappar,... vilket kanske mer tilltalar de som ritar/tecknar/målar/... För att frilägga, måla på lagermasker,...alldagliga Photoshopaktiviteter så fungerar i princip vilken modell som helst. Har du inte för yviga gester behöver du inte större än en medium. Köp en Bamboo....eller en begagnad Intuos 3, 4 el 5 så har du att "växa i" :)

Det duger säkert ypperligt. Hade mer för mig att det var mer typen av eller på.
Är det fingerrörelse r den ibte har då?

Nambyten:
Bamboo pen tablets är nu Intuos.
Intuos5 är nu Intuos Pro.

Nuvarande Intuos Pen & Touch Small:
Active Area 152 x 95 mm
Expresskey 4
Pressure Levels 1024
Multi-Touch (fungerar som musplatta med fingrarna, går att zooma som i smartmobilen)
Resolution 2540 lpi

Nu i efterhand hittade jag detta på YouTube:
http://www.youtube.com/watch?v=B1RWsj_CQzQ

Tack alla för hjälpen!

Dags kanske att stänga tråden innan den uppfattas som reklam ;) ….

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto