Annons

Ritplatta

Produkter
(logga in för att koppla)

Mánadís

Aktiv medlem
Fick hem ett erbjudande om en tidningsprenumeration där man får en ritplatta om premie. Tidningen är jag väl inte så intresserad av, men en ritplatta hade kanske varit skoj (eftersom man får den för 40kr och frakt). Men det står att den är värd 499kr och vad jag har sett så brukar de kosta ett par tusen i vanliga fall. Så tänkte höra med er om en så pass billig ritplatta är något att ha? Märke står inte. Väntar ju mig inget fantastiskt för 40kr, men ändå.

Om du inte är intresserad av tidningsprenumerationen tycker jag hellre att du ska köpa en ritplatta separat. Dels vet du vad du får och den där ritplattan går nog att köpa på nån internetsida för mindre än vad prenumerationen kostar (+ 40kr).

Själv har jag en wacom som var en budget variant och den används kanske inte allt för flitigt av mig men är riktigt bra att ha om man ska mixtra i photoshop. Ett tips är att inte köpa allt för liten ritplatta utan en kring A5 eller A4.

Fick hem ett erbjudande om en tidningsprenumeration där man får en ritplatta om premie. Tidningen är jag väl inte så intresserad av, men en ritplatta hade kanske varit skoj (eftersom man får den för 40kr och frakt). Men det står att den är värd 499kr och vad jag har sett så brukar de kosta ett par tusen i vanliga fall. Så tänkte höra med er om en så pass billig ritplatta är något att ha? Märke står inte. Väntar ju mig inget fantastiskt för 40kr, men ändå.

Jag nappade på detta erbjudande, om det är den tidningen jag tror du menar, och efter ca 4 veckor kom det hem ett litet paket.
Ritplattan är 14x12.5 cm och funkar inte till Mac...(stod inte vid beställningen...)
Den känns som om den är värd 499 kronor, snarare 99:-...
Om jag var du skulle jag nog gå ut och köpa en på stan.

//Per

Om du inte är intresserad av tidningsprenumerationen tycker jag hellre att du ska köpa en ritplatta separat. Dels vet du vad du får och den där ritplattan går nog att köpa på nån internetsida för mindre än vad prenumerationen kostar (+ 40kr).

Själv har jag en wacom som var en budget variant och den används kanske inte allt för flitigt av mig men är riktigt bra att ha om man ska mixtra i photoshop. Ett tips är att inte köpa allt för liten ritplatta utan en kring A5 eller A4.

Håller med om att man inte ska skaffa en budgetvariant. Jag hr en Intous pro i A6 format. Med den styr jag två skärmar, en 27" och en 23" som förlängt skrivbord. Utväxlingen blir mycket stor, men jag hävdar att man ska inte ha för stor platta, det blir stora yviga rörelser och med tiden tröttnar man på att svepa över stora ytor på en A4 eller A5 för att nå alla delar av skärmen eller skärmarna.

Låter något för bra för att vara sant...så är det oftast det ;)

Slå bara till om du vill ha tidningen och får plattan som en kul bonus. Vill du ha en "riktig" ritplatta så köp en sådan. Den du får med tidningen har antagligen inte i närheten av de funktioner, upplösning, tryckkänslighet,...som ex en Wacom har.

Min erfarenhet är att man aldrig ska nappa på teknikrelaterade prenumerationspremier. Jag jobbar på ett tidningsförlag och har själv sett vilken dynga det rör sig om. Premier i form av halsdukar, kalsonger och strumpor kan vara höjdare, men teknikprylarna är kinaskräp. :(

Jo, jag vet att det brukar vara ganska dåliga saker man får och misstänkte att så var fallet nu också. Grejen är den att jag behöver ingen ritplatta (inte som jag vet om i alla fall) och har aldrig funderat på att köpa någon. Utan det hade mer varit som en lite rolig grej för att se hur det är att använda en sån. Men om den är så pass värdelös så ska jag kanske strunta i det och lägga de 40 kronorna i sparbössan istället;)

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto