Chewbacca
Aktiv medlem
Har en jobbarkompis som har en gammal pentax med två objektiv. jag är intresserad av ett av dem. 50 mm 1,2. kommer inte ihåg förkortningen men det är äldre än FA. Har för mig att det är runt 20 år gammalt...
Vad kan jag ge för schysst pris för det? det satt inget linsskydd på men väl ett filter. glaset är skitigt i bägge ändar men såg inget märke i det. inget glapp vad jag märkte.
Vad är ett schysst pris? 1000:- för allt? Kan det vara i överkant? Husets vev till filmen är paj, det stod Ashai över Pentax loggan. Är huset värt nått?
Den andra gluggen var en fast 135 mm. Kommer inte ihåg ljusstyrkan...
Jag ska ta med min k10 i morgon till jobbet och testa lite bilder.
Något speciellt att tänka på? Purple fringing, mörka kanter vid 1,2, annat?
Om det inte passar, är det värt att köpa en adapter? Vad blir priset då? Och vad kostar en adapter?
Vad kan jag ge för schysst pris för det? det satt inget linsskydd på men väl ett filter. glaset är skitigt i bägge ändar men såg inget märke i det. inget glapp vad jag märkte.
Vad är ett schysst pris? 1000:- för allt? Kan det vara i överkant? Husets vev till filmen är paj, det stod Ashai över Pentax loggan. Är huset värt nått?
Den andra gluggen var en fast 135 mm. Kommer inte ihåg ljusstyrkan...
Jag ska ta med min k10 i morgon till jobbet och testa lite bilder.
Något speciellt att tänka på? Purple fringing, mörka kanter vid 1,2, annat?
Om det inte passar, är det värt att köpa en adapter? Vad blir priset då? Och vad kostar en adapter?