Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

"Rimligt" pris, anlita fotograf?

Produkter
(logga in för att koppla)

Joachim

Aktiv medlem
Har inte så bra koll på vad en fotograf har för tariffer.
Vi planerar en större släktträff i sommar och tänker anlita en professionell fotograf, för den sedvanliga gruppbilden förstås (!) men också för lite "samkvämsbilder", kanske 2 timmars jobb.

Vad är ett skäligt pris på den typen av uppdrag, exkl. milersättning, bildkopior osv?

Jag har ingen aning, tänker mig något kring 2-4000kr, är jag i rätt område ungefär?

Är du beredd att betala 1000:-/h eller mer, + kopiekostnad och körersättning så lär du inte få svårt att hitta en fotograf.. Är det i Skåne, så finns det en här t.ex. ;)

Den rekommenderade timpenningen på helg ligger på ca 1200 + moms.

Jeppe skrev:
Är du beredd att betala 1000:-/h eller mer, + kopiekostnad och körersättning så lär du inte få svårt att hitta en fotograf.. Är det i Skåne, så finns det en här t.ex. ;)

Den rekommenderade timpenningen på helg ligger på ca 1200 + moms.

Då vet jag ungefär var vi hamnar, vi måste ha något ungefär att gå efter när vi planerar inbjudan.

Tack!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar