Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Riktigt stryktåligt kamerafodral?

Produkter
(logga in för att koppla)

tackle

Medlem
Hej allihopa jag vänder mig hit i hopp om att få hjälp med ett problem jag har.

Till saken hör att jag äger en Ixus 40 som jag gillar väldigt mycket. Kanske har ni hört talas om hur dess LCD-skärm har en tendens att gå sönder? Kanske inte. Hursomhelst så gick min kameras skärm sönder cirka en vecka efter jag köpt kameran.
Det gick till som så att jag hade kameran i sitt läderfodral i fickan på mina jeans. Det räckte med att jag satt ner några minuter i en soffa för att skärmen skulle spricka. Maximal otur utan tvekan, men när jag kontaktade Canon så tog dom på sig det till 100% och lagade det gratis och förklarade det med att det har varit mycket problem med den skärmen. Väldigt schysst av dom.

Sen dess har jag tvingat mig att vara försiktig med kameran och det har lett till att jag inte tar med den riktigt så ofta som jag vill. Jag är rädd för att den ska gå sönder igen med andra ord.

Nu till frågan:
Då originalfodralet i läder inte är skydd nog för mina bastanta jeans, så undrar jag om någon nånsin sett till något förstärkt kamerafodral i metall till salu? Eller någon annan lösning? Jag börjar fundera på om jag ska ta en gammal skrotad dators chassi och klippa och löda ihop nånting och stoppa i lite skumgummi för att få ett fodral som skulle låta mig ta med kameran i fickan.

Har någon nåt tips? Väldigt tacksam för svar!
 
Hej...jag anade att skärmen var bräcklig...
När jag va hemma hos mina föräldrar så frågade jag om dom hade en burk som va fyrkantig...de hade dom:)
Det är en sådan där som man brukar få med när man köper smycken...en sån man fäller upp...
Tycker den e kanon...vet inte vart man kan köpa såna...men kanske en smycke/klock affär...
Mvh Peter...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.