Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ricoh?

Produkter
(logga in för att koppla)

Nw2

Avslutat medlemskap
Skall köpa en ny kompaktkamera som jag skall ha i ficka på semestern som ett komplement.
Vill ha en liten men väldigt bra kamera som jag kan ha på mig IFALL "något speciellt" dyker upp,
som man bara MÅSTE plåta.
En liten kamera som inte väger så mycket men ändå tar SKARPA bilder.

Var inne på Foto & Elektronik i Malmö
och blev kåt på en liten kamera av märket Ricoh.
Det är en liten kompaktkamera med en 28 mm glugg och som man kan ställa in bländare på.
Kan den ha hetat G4 ??

Vad är er erfarenhet av märket Ricoh och eller kameran jag syftar på ?
Har ni några andra förslag?

Niklas Wibom
Ej gift med Helena Karlsson

:)

Har själv en Ricoh GR1s som jag kan starkt rekomendera,brukar köra diafilm i den och skärpan är lika skarp som min Nikon F90x ett extra plus är att den exponerar mycket jämt och fint,har förövrigt köpt den på fotoelektronik i Malmö. Ett kameraköp som du inte kommer att ångra.

Ricoh Gr1s är en alldeles utmärkt kompaktkamera. Bra exponering och skärpa i klass med min systemkamera (Nikon FE-2 med fast 28/2.8). Jag har använt kameran i 9 månader med diafilm i och är mycket nöjd. Ett alternativ till Gr1s (om pengar inte är något hinder) kan vara en Contax T3.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar