Jag har ingen egen erfarenhet av Theta 360, men har av olika skäl kikat en del på 360-tekniken ...
Du kan fota/filma din lägenhet, och betraktaren kan sedan själv välja vilken vinkel eller vilka vinklar de vill se.
Under många år har man tagit stillbilder i många riktningar och sedan lagt ihop dem till ett interaktivt panorama där betraktaren själv kan välja vinkel. Du kan se en del exempel här hos ett av företagen som gör en av de mest kända programvarorna:
https://www.ptgui.com
Det som är kul med Theta 360 och liknande kameror är ju att du dels kan ta 360-bilder direkt utan att behöva sitta och pilla ihop en massa bilder tagna i olika riktningar. Dels att du dessutom kan videofilma 360-sekvenser.
Nu kommer nog den traditionella stitchtekniken finnas kvar ett tag till, den kan trots allt ge en helt annan kvalitet där man t.ex. kan zooma in mycket djupare utan att tappa detaljteckning. Men den kan ju inte ge videoklipp
På tal om lägenhet: Jag kan tänka mig att en grupp människor som kan gilla kameror som Theta är mäklare. Vandrar de runt i en lägenhet med en sådan kamera på huvudet blir det ju en rätt praktisk video för spekulanter att sitta och bläddra runt i sedan.