Annons

Reservdelar till billigare stativ.

Produkter
(logga in för att koppla)

gorse

Aktiv medlem
Jag har ett hyffsat billigt stativ från NetOnNet. Stativets fötter består av en gängad stång där en kula av plast är pågängad på stången. Det är genomgående hål i kulan.

På kulan är en skålformad gummifot påtryckt som passar precis. Det är nog meningen att man skall kunna ta av gummifoten och gänga in kulan så att den gängade stången sticker ut, så man kan ställa stativet på typ isigt underlag.

Nu har jag tappat gummifoten så kulan står direkt på golvet. Det går inte att ha det så, då kulan halkar på golvet och mitt förut så stabila stativ är rangligare än kokt spagetti.

Jag har gämfört med liknande stativ i affären, men de säger att gummifoten finns inte som reservdel Kan det vara så dumt? Alla märken som har liknande fot verkar passa när jag testar i affären.

Det kan nog vara så att de inte tillverkar några reservdelar till billiga stativ. Om de skall hålla reservdelar måste det till en helt annan logistik och lager, dessutom måste de hålla delar till stativ de inte längre gör osv. Detta skulle säkert resultera i att det billiga stativet inte blev så billigt längre. Detta är vad jag tror och inte vad jag vet ;)

Det tycker jag inte är konstigt. Jag skrev det inte, men stativet i affären som jag gämförde med var inte så billigt tycker jag, runt en tusenlapp. Det är dubbelt så dyrt än jag betalade för mitt billiga. Jag formulerar om frågan: Finns det dyra stativ med liknande fötter som jag kan köpa reservdelar till?

Jag skulle tro att du bör tala om exakt vilket stativ och exakt hurdana fötter du syftar på. Risken är nog stor att det finns en massa "nästan" likadana.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar