Annons

resa med kamera väska och mycket bagage

Produkter
(logga in för att koppla)

olssonida

Medlem
Nu är de så att jag har fått jobb på Irland och ska nu ta mig ditt med mycket bagage.
Vet dock inte hur jag ska göra... Jag vill ha med mig (på flyget) kameraväska+dataväska+handbagage (och sen incheckat bagage)
Dock vet jag att man inte får ha så mycket olika bagage så nu funderar jag på att lägga kameraväskan i ett handbagage (för att kunna få med mer saker på flyget) och ha dataväska vid sidan. Jag kommer troligtvis flyga med sas.
Någon som har något tips?
Jag har den här http://www.scandinavianphoto.se/produkt/4028219/scandinavianphoto-ryggsaeck-mini väskan, som inte är särskilt stor. Med mig kommer jag ha nikon d700, 50mm/1,4 och 70-200/2,8 och kanske en analog kamera.
Datorn går inte ner i kameraväskan.
 
brukar gå bra

De flesta icke-lågprisbolag exempelvis SAS, Lufthansa, BA, Swiss etc brukar tillåta handbagage + datorväska utan tjafs.
 
Nu är de så att jag har fått jobb på Irland och ska nu ta mig ditt med mycket bagage.
Vet dock inte hur jag ska göra... Jag vill ha med mig (på flyget) kameraväska+dataväska+handbagage (och sen incheckat bagage)
Dock vet jag att man inte får ha så mycket olika bagage så nu funderar jag på att lägga kameraväskan i ett handbagage (för att kunna få med mer saker på flyget) och ha dataväska vid sidan. Jag kommer troligtvis flyga med sas.
Någon som har något tips?
Jag har den här http://www.scandinavianphoto.se/produkt/4028219/scandinavianphoto-ryggsaeck-mini väskan, som inte är särskilt stor. Med mig kommer jag ha nikon d700, 50mm/1,4 och 70-200/2,8 och kanske en analog kamera.
Datorn går inte ner i kameraväskan.

Hej,
Jag kan varmt rekommende FSTOPGEAR ryggväskor med inlägg. Själv har jag köpt en TILOPA BC med ICU-inlägget Pro ICU XL. Funkar perfekt till min stora Canon EF400/2.8L IS och ytterligare objektiv. Perfekt också för väskan känns gedignare än dom vanligare och kan ju kompletteras med ytterväskor.
 
SAS säger såhär:
Citat
"När du flyger med oss får du alltid ta med ett handbagage ombord.
Handbagaget får väga max 8 kg och ska få plats under stolen framför dig eller i hatthyllan ombord. Du får i tillägg också ta med dig en liten damhandväska eller en liten väska för din laptop."
 
Efter att jag själv flög med fotoutrustning till USA nyligen, och grävde en del i ämnet innan jag bokade flyg.
Så har jag två tips.
(Jag var på workshop för sportfotografer, och hade en hel del utrustning med mig).

1. Think Tank Väska Airport International 2.0
Den är storleksmässigt godkänd på alla internationella flyg.
(Undantaget vissa lågprisflyg).

2. För den som har tungt bassage som skall med ombord.
Så har Brittish Airways generösa regler för bagage som tas med ombord.
Du får ha en väska i "hatthyllan"/"overhead locker", samt ytterligare en väska för dator eller liknande.
Så länge den får plats under sätet framför dig.
Så länge du orkar lyfta in väskan i "overhead locker", så bryr de sig inte om vikten.
(Min kameraväska vägde drygt 16 kilo, vilket hade lett till överviktsavgift på andra flygbolag).
 
Titta på Billingham 445 och 555. Där kan du ha 70-200 ståendes på höjden. Du fyller nog knappt halva huvudfacket med den utrustningen du säger att du ska ha med dig, så resten av väskan kan du fylla med allt annat du vill ha med inne i planet. Väskorna har också ett stort fack för en laptop.

http://www.billingham.co.uk/acatalog/5_Series_Bags.html
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.