riktig nikongubbe
Medlem
Har säkert läst om detta förut, men minnet är kort. Hur gör Ni alla som duplicerar gamla dior, Kodachrome, Agfa, Fuji mfl. till digital form. Jag talar om ansenliga mängder dior, även gmla papperoriginal. Men där är det mindre problem. Jag vet att Kodachromen ställer till problem.
Inte använder Ni väl Photaxprylen som sätts på kameran? Budgeten för att sådant här skall gå ihop, innebär ju inte att köpa värsta skannerutrustning för XXXX antal lappar. Inte heller att sitta och justera bild för bild i PS efter avfotografering.
Jag talar initialt om 6.000 dior samt ungefär 200 svart/vita fotografier. Mycket är eget material, en del också "blivande kunders" bilder.
Skulle vara rart av Er att svara en gammal man hur Ni gör?
JR i Trollhättan
Inte använder Ni väl Photaxprylen som sätts på kameran? Budgeten för att sådant här skall gå ihop, innebär ju inte att köpa värsta skannerutrustning för XXXX antal lappar. Inte heller att sitta och justera bild för bild i PS efter avfotografering.
Jag talar initialt om 6.000 dior samt ungefär 200 svart/vita fotografier. Mycket är eget material, en del också "blivande kunders" bilder.
Skulle vara rart av Er att svara en gammal man hur Ni gör?
JR i Trollhättan