Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Reparationsbehov

Produkter
(logga in för att koppla)

Ellerto

Medlem
På- och avslagningsknappen på min E 500 har gått av vilket medför att jag måste använde en pennspets eller liknande för att slå på/av kameran.
Har försökt få info från Olympus vad jag kan göra, men det enda de tipsar om är att skicka in den för transport till Portugal för reparation och en faktura på 3000. Häftigt...............

Är det någon som vet OM ratten där jag väljer fotoinställningar som sitter ovanpå på- och avslagningsknappen eventuellt går att plocka loss för att komma åt restererna av min trasiga detalj för att eventuellt kunna laga den?
/
Lasse

Har Olympus så dålig service? Kameran är väl inte ens värd 3000 sek i dagsläget?
Knappast värt att reparera en Olympuskamera om priserna är så höga.
Känns som miljömedvetenheten är låg hos Olympus.

Kollade på min E-400 och jag antar det är samma vred.
Kan tänka mig att brickan överst med alla symbolerna är ett täcklock och att det därunder sitter någon form av skruv/skruvar.
En annan tanke - kan du limma på den lösa biten med lite epoxylim, det är ju plastbitar?

Kollade på min E-400 och jag antar det är samma vred.
Kan tänka mig att brickan överst med alla symbolerna är ett täcklock och att det därunder sitter någon form av skruv/skruvar.
En annan tanke - kan du limma på den lösa biten med lite epoxylim, det är ju plastbitar?

Jag delar dina tankar, har också varit i konatkt med en guldsmed för att eventuellt se om de kan limma dit något.
/
Lasse

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar