Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

reparation av Profoto Pro-3A

Produkter
(logga in för att koppla)

lahoo

Aktiv medlem
Jag köpte en del begagnat i somras för en OK peng och med i det hela var två stycken Profoto Pro-3A 2400Ws där den ena sades ha fel i ett relä mellan symmetrisk och asymmetrisk fördelning och den andra ha fel i kopplingen mellan synkingång/slavdetektor och resten av elektroniken.

Visst, det är inte nya doningar och därmed vill jag inte lägga någon stor summa på att ta reda på om man kan bygga ett helt aggregat av dessa två.

Om du nu gissat att jag söker tips om var att hitta någon som skulle kunna ta på sig ett sådant uppdrag så har du helt rätt. Jag bor i Lund.

Reparera äldre profotoaggregat?

Istället för att göra ett nytt inlägg återvinner jag det här gamla, jag hoppas de tär ok.

För jag tänkte kolla om det är någon som känner till någon som nu kan reparera eller kolla på äldre Profotoaggregat? Gärna i Stockholmstrakten men att skicka borde inte vara något problem.

/M

Istället för att göra ett nytt inlägg återvinner jag det här gamla, jag hoppas de tär ok.

För jag tänkte kolla om det är någon som känner till någon som nu kan reparera eller kolla på äldre Profotoaggregat? Gärna i Stockholmstrakten men att skicka borde inte vara något problem.

/M

Kolla på Profotos sida så hittar serviceverkstäder i Stockholmsområdet.
https://profoto.com/se/find-dealer-or-rental

Eller kanske slå dem en signal och hör.

Profoto är faktist riktigt dåliga på att ha reservdelar till gamla aggregat elller extremt dyra. Pro6 har de inte delar till, pro7 tveksamt om de har alla.

Lite konstigt efter som detta ska vara en av deras stora fördelar mot Noname.

Förslag på artikel till fotosidan, gör en guide över vilka gamla blixtar som går att reparera av profoto

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar