ANNONS
Annons

Reparatör för Ricoh

Produkter
(logga in för att koppla)

Carl-Martin

Aktiv medlem
Min Ricoh GX200 har råkat så pass illa ut att den måste på reparation, kosta vad det kosta vill. Vem ska jag vända mig till? Finns det någon "officiell" Ricoh-serviceverkstad?

Hej!, Skicka den till ricohpmmc i tyskland, sjukt proffsiga! När jag skickade ett mail ringde de upp mig på 4 (FYRA) minuter. Slå det om ni kan nikon. Priser vet jag inget om då mitt ärende gick på garantin, trots min klumpighet. Allt du behöver står på deras hemsida.

Återkom gärna och berätta hur det gick. Det är tyvärr inte alla som har haft turen med sig: http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1013&message=26550308&q=BEWARE&qf=m

Får hoppas att jag inte klantar mig så at jag tvingas skicka kameran på reparation, för då kanske den inte längre är vattentät när jag återser den. Ricoh Caplio 400G som är vattentät nertill 1 eller 1.5m.

Förhoppningsvis har RIcoh Germany fåt en länk till den tråden och skärpt till sig.
Har själv ett litet dammkorn på insidan av skyddsglaset men bryr mig inte om att få det åtgärdat då jag endast har sett det på 1 av alla macroBilder och sannolikt inte är värt kostnaden.
Skulle i så fall va om dem samtidigt mappar ut döda / heta pixlar samtidigt

Fast om man läser hela den tråden så löste det ju sig till slut. Han fick dessutom ett minneskort som plåster på såren. Jag tycker han verkar rätt gnällig.

Dessutom är det ju EN person som haft en dålig upplevelse. Om vi skulle fästa lika stor betydelse vid alla som haft en dålig upplevelse av service så skulle ju alla kameramärken framstå som konsumentfientliga. Tror knappast att ricoh i pirmasens bryr så mkt om den tråden, snarare kanske de tänker; "ja, det var han den gnälliga j*vlen i usa"

Fast om man läser hela den tråden så löste det ju sig till slut. Han fick dessutom ett minneskort som plåster på såren. Jag tycker han verkar rätt gnällig.

Dessutom är det ju EN person som haft en dålig upplevelse.
Jodå jag har läste hela tråden, för ett antal månader sedan och kom att tänka på den nu när jagsåg den här tråden på fotosidan.

Han är ju inte en enda som har haft problem framkommer det. Gnällig vet jag inte om jag skulle kalla honom, 6 veckor utan en kamera man använder ganska regelbundet tycker jag är lång tid.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar