Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Repad skärm Ixus 750!

Produkter
(logga in för att koppla)

älgasson

Ny medlem
Köpte min ixus 750 i oktober och har redan en hel del repor på skärmen. De är inte djupa eller särkilt stora, men desto fler i antalet. De lägger ett dis över bilden som inte uppskattas alls. Har använt Canons för kameran anpassade fodral sedan inköp.

Någon med liknande problem???

/niclas

PS. Gamla kompaktarens skärm (konica) har stått ut i snart 5 år och 7000 bilder utan att visa liknande fenomen.

Jag har haft några i Powershotserien inkl. G5 och har inte haft några problem med dem. Det kan vara så att IXUS har en annan typ av plast och utan skyddsfilm på sin skärm.

Har samma problem med min Ixus40.
Åkte på semester till Norge 3 dagar efter inköp. Använder också originalväska, tog inte ens en vecka "av aktsamt användande" så har jag en massa smårepor som gör displayen matt. Syns speciellt i solljus.

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto