ANNONS
Annons

Rep av foten 580 Ex II

Produkter
(logga in för att koppla)

Igel

Aktiv medlem
Hej
Min moster tappade min kamera i marken när jag fotat hennes dotter på stranden, hon skulle se bilderna.
Hela blixten blev lös i foten. Man kan rucka den fram och tillbaka.

Delade den med de 4 skruvarna och skruva isär i molekyler. Det är invändigt som den gått nån svart sak som man måste lossa 2 fjäderskruvar samt 4 stjärnor för att komma åt.

Googla lite men fann inte mkt på svenska. Stämmer det att man måste köpa en helt ny "fot"? I och för sig enkelt att bara plugga i en kontakt och sen e det klart.
Vem säljer dessa reservdelar? Kostar? Finns det billig pirat, eller ska man gå på original?

En fråga till. Min blixtfot saknar det gummiskydd som sitter original. Var köper man det/kostar? Hur fäster man det på foten?

Tacksam för svar :)

när jag knäckte min fot på sb 900 Nikon så fick jag ett prisförslag som var dyrare än att köpa en ny. Så det blev skroten med den. Så ring o kolla med canons reparations ställen om det är lönt att laga. Min var riktigt knäckt hela foten rakt av ingen liten spricka ;-)

Vet att både gamla 580 och nya kan man byta fot på. Det finner man direkt när man googlar. Ska kontakta den firman och se.

För framtida med samma problem.
Hela nedre delen säljs i ett komplett stycke. 780kr ink moms.

Den heter CY2-4220-020

Direktnr till rätt avdelning är 031-3342510

Silken tur att man har Canon ;)

Tack alla för hjälpen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar