Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rensning av C:

Produkter
(logga in för att koppla)

Graylingman

Aktiv medlem
Min C-disk börjar bli trång. Det är en egentligen för liten SSD-disk och när jag rotar runt på den för att hitta filer och kataloger att radera hittar jag en mapp med den här sökvägen:

C:\Users\Ägaren\AppData\Local\Temp som är på drygt 2 GB

Win7/64 är operativsystemet. Är det möjligen något jag kan ta bort? Temp betyder för mig något temporärt som man både kan ha och mista, men det kanske är att göra det för enkelt för sig?

Mappen används för att lagra temporära filer som olika program skapar när man jobbar med dem.
Så länge du inte själv medvetet sparat något i den är det bara att tömma.

Du kan högerklicka C-disken, välja egenskaper. På fliken allmänt har du en knapp för diskrensning. Det verktyget kan du använda, det plockar bland annat bort temporära filer.

Min C-disk börjar bli trång. Det är en egentligen för liten SSD-disk och när jag rotar runt på den för att hitta filer och kataloger att radera hittar jag en mapp med den här sökvägen:

Win7/64 är operativsystemet. Är det möjligen något jag kan ta bort? Temp betyder för mig något temporärt som man både kan ha och mista, men det kanske är att göra det för enkelt för sig?

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=154749

Ta inte bort mappen C:\Users\Ägaren\AppData\Local\Temp men allt i den inklusive mappar är det bara att radera. Vissa filer kommer vara öppna av lite olika program, dom kommer inte gå att radera och det är bara att hoppa över dom.

/Karl

Ta inte bort mappen C:\Users\Ägaren\AppData\Local\Temp men allt i den inklusive mappar är det bara att radera. Vissa filer kommer vara öppna av lite olika program, dom kommer inte gå att radera och det är bara att hoppa över dom.

/Karl

Precis så gjorde jag. Tog inte bort mappen, utan bara innehållet, och den är betydligt mindre nu, men fylls väl sakta på igen antar jag. Så... nu har jag lärt mig en hel del!

Tack alla!

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto