Annons

renovera studion

Produkter
(logga in för att koppla)

styret

Aktiv medlem
Hej!

Jag läser sista året på fotogrenen på estetiska programet bild och form nu och ska snart sparka igång "eget projekt".

Då jag känner att det jag skulle vilja göra osm egen fotouppgift är nått jag ändå kommer göra på fritiden så därför känns det bara överflödigt att ha det som projekt då jag istället kan göra nått jag lär mej nått på och som vi får ut nått av.

Därför ska jag och en eller två till från klassen ta och göra iordning studion på vår skola.
Just nu är det väl mest ett och ett halvt klassrum egentligen. vita väggar, den för skolan genomgående inredningen i form av en liten låg bänk med lådhurtsar längs ena långväggen. tre ganska små fönster länmgs andra långväggen. det enda som egentligen skvallrar om att det ska fungera som studio är flyttbara ljusskenor i (det alldelles för låga) taket, rätt mycket fonder och lite urgamla studiospottar.
som det är nu är det jävligt oredigt och allmänt kass så man får röja en kvart innan man kan börja jobba varje gång.

så min fundering är. hur kan man förbättra detta (ganska billigt verkar det få bli).
det vi funderar på är att först och främst:

röja och bli hårda med lokalen såklart.
slita ut bänken och dess löjliga lilla lådhurtsar och sättain en större byrå och ett skåp samt lite hyllor för förvaring.
Måla om, när vi var på fotohögskolan pratade dom om att ljusgrå var en bra färg att ha i studion. nån som ahr några invändningar eller andra förslag?
just nu sitter fondernas hållare fast monterade på ena väggen, vi ska ordna ett systen så det går att flytta runt och få mer än sidljus.
Och sätta upp bra mörkläggningsgardiner.

jag tänkte påta av hur det ser ut idag och lägga upp nån dag men har någon några förslag på vad som absolut bör finnas i en bra studio och vad vi bör köpa för ljus, ett grundkit är nog vad som behövs här.

tack på förhand.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar